کد خبر: 306514
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

ضرورت تاسیس سازمان اطلاعات مردمی

مجتبی حسینی، سردبیر سایت اعتمادآنلاین در ضرورت تاسیس سازمان اطلاعات مردمی نوشت: برای بهبود ارتباط مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌توان راهبرد اطلاعات سی و شش میلیونی سال 60 را با عنوان «سازمان اطلاعات مردمی» احیا کرد. اطلاعات مردمی به این معناست که نهادهای اطلاعاتی از مردم و برای مردم است و هرچه به مردم بیشتر اطلاعات و آگاهی داده شود کشور از ضریب امنیت پایدارتری برخوردار خواهد شد.

ضرورت تاسیس سازمان اطلاعات مردمی
کد خبر: 306514
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی حسینی، سردبیر- رهبری انقلاب شب گذشته در دیدار با جمعی از دانشجویان سراسر کشور نمونه راهکارهای عملی برای ورود نسل جوان و متعهد به عرصه مدیریت کشور را تشکیل کارگروه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، آزاداندیشی، خدماتی و اجتماعی، دانش‌بنیان و جهادی اعلام کردند. ایشان همچنین در همین فراز از سخنان خود بر ضرورت تشکیل گروه‌های اطلاعاتی مردمی تاکید کردند. دستورالعمل صادر شده رهبری در تمامی این حوزه‌ها حکایت از آن دارد که کشور برای عبور از بحران‌های جاری و کارآمدترشدن و حرکت موفق به سوی آینده نیاز به خلاقیت، صداقت و تعهد جوانان دارد. اما چرا تشکیل سازمان اطلاعات مردمی ضروری است؟

ارتباط مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی بر اساس علم ارتباطات با مونولوگ (گفت بی‌شنود) میسر نیست بلکه باید این ارتباط دو سویه و دیالوگ‌محور (گفت با شنود) باشد.

سازمان‌های اطلاعاتی کشور در حال حاضر منطبق بر توان اطلاعاتی، نیروی انسانی مجرب و ماهر، ابزار و ادوات اطلاعاتی، راهبرد اطلاعاتی و... ماموریت‌های محوله را دنبال می‌کنند و مردم هراز چند گاهی با انتشار اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های سازمان‌های اطلاعاتی از ماموریت‌های انجام شده آگاهی می‌یابند.

علی‌رغم اینکه «عزت اطلاعاتی» وابسته به تسلط پاسداران امنیتی- اطلاعاتی کشور به سوژه‌های هدف، برتری استراتژیکی و تاکتیکی به جریان رقیب و... است می‌شود ضریب عزت اطلاعاتی را با درگیر ساختن مردم ایران نسبت به تهدیدات امنیتی کشور بالاتر برد. چه آنکه اگر در سال‌های ابتدایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی، مردم ایران با شناسایی خانه‌های تیمی گروهک‌های محارب و ارائه اطلاعات به سازمان‌های امنیتی و انتظامی سعی در ایجاد بهداشت سیاسی و امنیتی شهرهای مختلف می‌کردند و این موضوع را یک ماموریت و رسالت ملی و دینی برای خود می‌پنداشتند، سازمان‌های اطلاعاتی ایران در حال حاضر با همه پیشرفت‌های لجستیکی و ادواتی خود می‌تواند با آگاه‌سازی افکار عمومی و بهره‌گیری از نیروی انسانی مردمی برخی از مشکلات جدی خود را برطرف سازد.

متاسفانه سازمان‌های اطلاعاتی کشور راه‌های برقراری ارتباطی متعددی برای مراجعه مردم تعبیه نکرده‌اند. دریافت گزار ش‌های مردمی، تماس‌های تلفنی، مراجعه فیزیکی، ارسال ایمیل و تکثر و تعدد این موارد نشان‌دهنده میزان رابطه مردم با سازمان‌های اطلاعاتی است.

برای بهبود ارتباط مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌توان راهبرد اطلاعات سی و شش میلیونی سال 60 را با عنوان «سازمان اطلاعات مردمی» احیا کرد. اطلاعات مردمی به این معناست که نهادهای اطلاعاتی از مردم و برای مردم است و هرچه به مردم بیشتر اطلاعات و آگاهی داده شود کشور از ضریب امنیت پایدارتری برخوردار خواهد شد.

«سازمان اطلاعات مردمی» می‌تواند به عنوان معاونتی در دستگاه‌های اطلاعاتی از تکنولوژی‌های روز ارتباط جمعی بهره برده و در حوزه‌های استراتژیک که منافع ملی و امنیت ملی به آن وابسته است بر توانمندی‌های کارکردی خود در این حوزه‌ها بیفزاید.

راه‌اندازی «سازمان اطلاعات مردمی» از جمله اقداماتی است که می‌تواند آگاهی‌های ملی و به تبع آن امنیت ملی را در قبال حوادث جاری و آتی کشور بالا ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها