کد خبر: 306761
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۲:۲۲:۴۳
| |

چین به آمریکا در مورد هواوی هشدار داد

چین به آمریکا هشدار داد اقدامات غلط خود در مورد هواوی را اصلاح کند تا امکان تداوم گفتگوهای تجاری دو طرف برای حل اختلافات ادامه یابد.

چین به آمریکا در مورد هواوی هشدار داد
کد خبر: 306761
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۲:۲۲:۴۳

اعتمادآنلاین| آمریکا هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داده و گوگل دسترسی این شرکت به سیستم عامل اندروید را محدود کرده است. بعد از گوگل چند شرکت دیگر نیز هواوی را تحریم کرده و شرایط را برای این شرکت بسیار دشوار کرده‌اند.

اقدامات یادشده بر ضد هواوی به زنجیره توزیع و فروش تولیدات مختلف آن و به خصوص گوشی های هوشمند آسیب جدی رسانده و ممکن است در آینده کسب درآمد توسط آن را کاهش دهد. این در حالی است که هواوی بزرگ ترین تولیدکننده تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه در دنیا نیز هست.

روز گذشته پاناسونیک هم به فهرست طولانی شرکت‌هایی که همکاری خود را با هواوی قطع می‌کنند، اضافه شد. از سوی دیگر شرکت انگلیسی ای‌آر‌آم، تولیدکننده انواع تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌ها نیز از پایان همکاری با هواوی خبر داد. این امر استفاده هواوی از تراشه‌های جدید در تولیداتش را بسیار دشوار می‌سازد.

در واکنش به این رویدادها وزیر بازرگانی چین تصریح کرده است: اگر آمریکا خواهان تداوم گفتگوهای تجاری است، باید از خود صداقت نشان بدهد و اقدامات غلط خود را اصلاح کند. مذاکرات تنها بر مبنای برابری و احترام متقابل ادامه می یابد. ما تحولات مربوطه را به دقت زیر نظر داریم و آماده واکنش‌های ضروری هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها