کد خبر: 306835
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۳:۰۸
| |

تنش بین دموکرات‌ها و کاخ سفید؛ پلوسی خواستار وساطت خانواده ترامپ شد

نانسی پلوسی اظهار امیدواری کرد که اعضای دولت این کشور و خانواده دونالد ترامپ با «وساطت» در اختلاف بین دموکرات‌ها و کاخ سفید به این کشور کمک کنند.

تنش بین دموکرات‌ها و کاخ سفید؛ پلوسی خواستار وساطت خانواده ترامپ شد
کد خبر: 306835
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۳:۰۸

اعتمادآنلاین| سخنان «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ جلسه با رهبران دموکرات کنگره را به شکل ناگهانی نیمه تمام گذاشت.

رئیس مجلس نمایندگان مدعی است که دونالد ترامپ در این جلسه «خشمگین» شده است. این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در این جلسه «بسیار آرام» بوده است.

نانسی پلوسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که از نظر او دونالد ترامپ قصد دارد دموکرات‌ها را «زودتر از موعد» به سوی طرح استیضاح رئیس جمهوری سوق دهد؛ امری که به گفته پلوسی هدف از آن تخریب وجهه دموکرات‌ها نزد رای‌دهندگان آمریکایی است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با این حال تاکید کرد که اتهامات «کارشکنی در اجرای عدالت» و «لاپوشانی» علیه دونالد ترامپ اتهاماتی هستند که می‌توانند منجر به استیضاح او شوند.

نانسی پلوسی بارها در سخنان روز چهارشنبه خود به طور تلویحی نسبت به سلامت جسمی و روحی رئیس جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد. وی همانطور که در سخنان روز سه شنبه خود بیان کرده بود اعلام کرد که برای رئیس جمهوری آمریکا «دعا» می‌کند.

او به خبرنگاران گفت: امیدوار است خانواده ترامپ و اعضای دولت او به خاطر کشور هم که شده در این وضعیت مداخله کنند.

پلوسی افزود: شاید (رئیس جمهوری) بخواهد مدتی به مرخصی برود.

او حتی درباره فعال کردن متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای خلع قدرت رئیس جمهوری شوخی کرد و به یکی از خبرنگاران گفت: استفاده از این متمم ایده خوبی خواهد بود.

پلوسی با اشاره به جلوگیری رئیس جمهوری از حضور اعضای دولت و مشاوران سابقش در کنگره و نیز جلوگیری از انتشار اسناد، این رفتار ترامپ را شرارت‌بار خواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها