کد خبر: 306871
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۶:۳۷:۴۲
| |

یک مقام آمریکایی:

از طریق یک کشور ثالث پیام‌هایی به ایران ارسال کردیم

با وجود تکذیب مکرر وزارت خارجه آمریکا، یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که روز 13 اردیبهشت ماه از طریق یک کشور ثالث پیام‌هایی به طرف ایرانی ارسال شده است.

از طریق یک کشور ثالث پیام‌هایی به ایران ارسال کردیم
کد خبر: 306871
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۶:۳۷:۴۲

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به حوادثی مثل آنچه که در سال 2016 رخ داد و 10 ملوان آمریکایی توسط سپاه پاسداران ایران بازداشت شدند، نوشت: در آن زمان ارتباطات مستقیمی بین «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برقرار بود و طی تماس‌های تلفنی این ملوانان آزاد شدند.

رویترز با اشاره به این موضوع نوشت اگر در حال حاضر چنین اتفاقاتی رخ دهد ایران و آمریکا ارتباطی برای رایزنی دارند؟

رویترز نوشت: ظریف درمصاحبه با ما گفت «نه. چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟»

با این حال مقامات آمریکایی، نمایندگان و دیپلماتهای غربی می‌گویند، بعید است که ظریف در صورت تماس از «مایک پامپئو» آن را رد کند.

رویترز نوشت: روز سه شنبه گذشته، پمپئو هم در مصاحبه با خبرنگاران نگرانی‌های واشنگتن درباره توان برقراری ارتباط و مذاکره با ایران را رد کرد.

او گفته بود: «کانال‌های زیادی هستند که ما می‌توانیم ارتباط داشته باشیم.»

دیپلمات‌های غربی نیز می‌گویند که عمان، سوئیس و عراق سه کشوری هستند که با هر دو طرف ارتباط دارند و می‌توانند پیام‌ها را منتقل کنند.

با این حال رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گزارش داد، «روز سوم ماه مه(13 اردیبهشت)، زمانی‌که آمریکا از طریق گزارش‌های اطلاعاتی قوی متوجه طرح ایران برای حمله به منافع آمریکا شده بود، از طریق یک طرف سوم پیام‌هایی به ایران ارسال کرد..»

«ژنرال ژوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز 8 ماه مه به نمایندگان کنگره گفته بود پیام‌هایی(به ایران) ارسال شد تا مطمئن شویم که ایران متوجه شود ما تهدیدها را تشخیص داده‌ایم.

به گزارش رویترز، «مایکل والتز» نماینده آمریکایی در این زمینه گفت: دانفود به نمایندگان پشت درهای بسته گفت که یک پیام به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، ارسال کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها