کد خبر: 306875
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

سخنگویان؛ از دولت بازرگان تا دولت روحانی

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشین دولت دوازدهم به عنوان نهمین سخنگوی دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شد. تا بار دیگر به کابینه بازگردد و دومین سخنگوی دولت دوازدهم باشد.

حجم ویدیو: 2.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 306875
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی 64 ساله، وزیر پیشین کار، به عنوان نهمین سخنگوی دولت‌ انتخاب شد . ربیعی 17 مرداد 97 بعد از حدود پنج سال حضور در جایگاه وزیر کار در نهایت استیضاح شد و از وزارت کنار رفت.

پیش از ربیعی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، به مدت پنج سال وظیفه سخنگویی را بر عهده داشت. نوبخت نهم مردادماه 97 از سخنگویی دولت دوازدهم کناره‌گیری کرد.

اما سخنگویی دولت از ابتدای انقلاب تا به حال بر عهده چه کسانی بوده است؟

با انتخاب مهدی بازرگان به عنوان اولین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران، عباس امیرانتظام در 46 سالگی هم معاون نخست‌وزیر و هم سخنگوی دولت موقت شد.

بهزاد نبوی در 40 سالگی در کنار سخنگویی دولت، مشاور نخست‌وزیر هم بود. او به خاطر نزدیکی به شهید رجایی توانست به یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های دولت او بدل شود.

پس از نخست‌وزیری میرحسین موسوی، احمد توکلی 31 ساله حدود دو ماه سخنگوی دولت بود و بعد از آن کناره‌گیری کرد. با کناره‌گیری توکلی، مسئولیت سخنگویی را خود نخست‌وزیر بر عهده گرفت.

در دولت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پست سخنگویی از چارت قوه اجرایی کشور حذف شد و هاشمی خود به عنوان رئیس‌جمهور عهده‌دار سخنگویی شد.

سیدمحمد خاتمی با اعلام اینکه دولت اصلاحات پاسخگوست، پست سخنگویی را احیا و سیدعطاءالله مهاجرانی را که وزیر فرهنگ بود به عنوان سخنگو منصوب کرد. بعد از مهاجرانی، عبدالله رمضان‌زاده در دولت سیدمحمدخاتمی سخنگوی دولت شد.

محمود احمدی‌نژاد پس از چند ماه که از تشکیل دولت نهم می‌گذشت و با افزایش پرسش‌ها درباره سخنگویی دولت، غلامحسین الهام را با حفظ سمت‌های دیگر برای سخنگویی دولتش انتخاب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها