کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران مطرح کرد؛

پیش بینی افزایش 10 درصدی قیمت برنج وارداتی/ مردم برنج‌های وارداتی را چند بخرند؟

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی برنج پیش‌بینی می‌شود برنج‌های وارداتی در بازار 10 درصد افزایش قیمت داشته باشند، ضمن اینکه به دلیل مشکلات تبادلات ارزی با تایلند و پاکستان بازار این محصول به انحصار هند درآمده است.

پیش بینی افزایش 10 درصدی قیمت برنج وارداتی/ مردم برنج‌های وارداتی را چند بخرند؟
کد خبر: 306907
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۰۹:۰۹:۵۵

اعتمادآنلاین| مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر در پایان عرضه برنج فصل گذشته هستیم، گفت: با پایان عرضه برنج فصل گذشته در بازار جهانی، افزایش قیمت به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، بر همین اساس پیش بینی می‌شود تاثیر کاهش عرضه برنج بر بازار داخلی ما افزایش 10 درصدی قیمت باشد.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت تا آغاز فصل برداشت جدید برنج ادامه پیدا می‌کند؛ به زودی شاهد افزایش قیمت 100 دلار در هر تن برنج در بازار جهانی خواهیم بود.

وی همچنین از تشدید افزایش قیمت با ادامه انحصار هند در بازار برنج کشور ما خبر داد و افزود: مشکلات تبادلات ارزی با تایلند و پاکستان بازار این محصول را به انحصار هند درآورده به همین دلیل باید منتظر افزایش بیشتر قیمت برنج باشیم.

کشاورز اضافه کرد: مشکلات ارزی موجب شده است میزان واردات و عرضه برنج سفید پاکستان نسبت به برنج هندی کاهش داشته باشد و زمینه سوء استفاده برخی سودجویان فراهم شود.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم برنج هندی به صورت عمده در بندر را 7000 تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی را 7200 تومان اعلام کرد.

کشاورز عنوان کرد که حداکثر قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کنند نباید بیش از 8000 تومان و هر کیلوگرم برنج پاکستانی نباید بیش از 8200 تومان باشد.

وی ادامه داد: قیمت‌های مصوب برنج وارداتی از آذرماه سال گذشته بدون تغییر مانده است، اما برخی از کاهش عرضه برنج پاکستانی استفاده و آن را با قیمت بالاتری به مردم می‌فروشند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه میزان مصرف ماهانه برنج وارداتی در کشور 120 هزار تن است، افزود: با توجه به سطح مناسب واردات هیچ مشکلی در تامین نیاز کشور به برنج وارداتی نداریم.

کشاورز در پایان گفت: تنها مشکل ما انحصار هندی‌ها در بازار برنج کشور است که با کمک دولت و وزارت جهادکشاورزی در حال رفع آن هستیم تا امکان تبادلات ارزی و واردات برنج از کشورهای پاکستان و تایلند فراهم شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها