چه تعداد از کاربران فضای مجازی از سروش استفاده می‌کنند؟

عضو هیات‌ علمی دانشگاه سوره می‌گوید: طبق آمار ارائه‌شده، کاربران فضای مجازی 71 درصد از تلگرام و 42 درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از سروش استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد که در زمین دشمن بازی می‌کنیم.

چه تعداد از کاربران فضای مجازی از سروش استفاده می‌کنند؟
کد خبر: 307008
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۱:۰۷:۰۳

اعتمادآنلاین| امیدعلی مسعودی در نشست سواد رسانه‌ای تولید محتوا و آموزش عمومی، با اشاره به گسترش فناوری تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که نرم‌افزارها و تکنولوژی زندگی را برای ما راحت کرده است و بسیاری از کارهای ما مانند تفسیر اطلاعات را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

او افزود: واقعیت افزوده از دیگر مواردی است که در عصر جدید به وجود آمده است، واقعیت مجازی زندگی دوم ما است و نمی‌توانیم بگوییم وجود ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره تصریح کرد: تکنولوژی و اینترنت اشیا در دهه 90 بسیار رواج پیدا کرده و به راحتی قابل‌دسترس است.

او تأکید کرد: در سال‌های آینده اتفاقاتی از قبیل تله‌پاتی و ادغام حواس پنجگانه توسط وب صورت می‌گیرد و تحولات عظیمی از جمله تراشه چشمی، پروتز تمام بدن، کنترل امواج مغزی رخ خواهد داد.

مسعودی بیان کرد: در آینده امکانات وسیعی در اختیار خبرنگاران نیز قرار می‌گیرد و کار را آسان می‌کند، همان‌طور که امروز با حضور شبکه‌های اجتماعی شهروند خبرنگار رونق گرفته است و خبرنگاران بیشتر در قالب سردبیر حاضر می‌شوند.

او گفت: انتشار اخبار جعلی نیز به‌واسطه فضای مجازی افزایش داشته است، از طرفی مطبوعات و خبرگزاری‌ها رسانه‌های جریان اصلی هستند که اخبار صحیح و موثق را منتشر می‌کنند.

این پژوهشگر رسانه یادآور شد: اخباری که توسط رسانه‌های رسمی مطرح می‌شود، قابل‌پیگیری است اما پیگیری خبرهای فضای مجازی که منبع آن مشخص نیست، سخت و زمان‌بر است.

او تاکید کرد: طبق آمار ارائه‌شده کاربران فضای مجازی 71 درصد از تلگرام و 42 درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از سروش استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد که در زمین دشمن بازی می‌کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره تاکید کرد: عموم مردم پیامی را که دریافت می‌کنند، می‌پذیرند بدون اینکه منافع فرستنده را دریابند، وظیفه اصحاب رسانه است که نیازها را شناسایی و دسته‌بندی کنند و به مخاطبان اطلاعات موردنیاز را بدهیم.

او گفت: سواد رسانه‌ای می‌تواند سبک زندگی را تعیین کند بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرد و مهارت‌های سواد رسانه‌ای ایجاد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها