کد خبر: 307011
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۱:۱۱:۰۴
| |

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خبر داد

ورود دادستانی البرز به موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی

محمد آقایاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: بازدید‌های مستمر خصوصا در ایام شب و به صورت سرزده از مراکز درمانی صورت گیرد و آمار دقیق و شفاف از رضایتمندی بیماران ارائه شود.

ورود دادستانی البرز به موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی
کد خبر: 307011
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۱:۱۱:۰۴

اعتمادآنلاین| محمد آقایاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان مواردی در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیان کرد: در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطابق مقررات و قوانین مربوطه مواردی جهت نظارت به دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به لزوم نظارت همه جانبه به مراکز خدمات درمانی به خصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خاطرنشان کرد: بر داروخانه‌ها در جهت رعایت عدم اخذ حق فنی-فروش دارو بدون نسخه، ارائه داروی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و همچنین احتکار دارو‌های کمیاب و عدم فروش آن نظارت لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی به عمل آید.

وی تصریح کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی موظف است بر عملکرد عطاری‌هایی که در برخی از موارد اقدام به فروش دارو‌هایی با ترکیبات مواد مخدر و همچنین دخالت در امر پزشکی می‌کنند، نظارت لازم را داشته باشد.

آقایاری ادامه داد: بازرسان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید حضور مستمر در مجموعه‌های ورزشی داشته باشند و بر عرضه دارو توسط مربیان مجموعه‌های ورزشی نظارت کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه با اشاره به لزوم بررسی دقیق شرکت‌های تولیدکننده مواد خوراکی و آشامیدنی اذعان کرد: مراکز اورژانس و احیای اولیه به خصوص پایگاه‌ها و خودرو‌های امدادی باید مجهز باشند و همچنین ضمن نظارت دقیق و بدون شائبه، با متخلفین صنوف ارائه کننده خدمات برخورد صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم به کارگیری پزشکان و کادر درمانی متخصص در تمام بیمارستان‌های تابعه گفت: بازدید‌های مستمر خصوصا در ایام شب و به صورت سرزده از مراکز درمانی صورت گیرد و آمار دقیق و شفاف از رضایتمندی بیماران ارائه شود.

آقایاری در پایان با اشاره به لزوم اصلاح تجهیزات معیوب و در صورت لزوم جایگزینی آن‌ها بیان کرد: مواردی که نیازمند بازرسی بوده و مهم تلقی می‌گردد لازم است مراتب به دادسرای مبارزه با جرایم پزشکی و بهداشتی کرج و دادسرای نظام پزشکی کتبا منعکس شود تا در صورت لزوم بازپرس ویژه جرایم پزشکی و یا دادیار ویژه جرایم پزشکی در معیت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز جهت حضور میدانی اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها