سازمان ملل بر اعتماد به «مارتین گریفیث» تاکید کرد

پس از مخالفت دولت مستعفی یمن با ادامه فعالیت فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، دبیرکل این سازمان بر اعتماد کامل خود نسبت به این فرستاده سازمان ملل تأکید کرد.

سازمان ملل بر اعتماد به «مارتین گریفیث» تاکید کرد
کد خبر: 307065
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۲:۳۳

اعتمادآنلاین| «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی بر اعتماد مطلق نسبت به «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تأکید کرد.

او افزود: گوترش پیامی را از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن دریافت کرد و پاسخ آن را نیز داد و به او اعلام کرد که سازمان ملل به خاطر پایان رنج ملت یمن و ایجاد یک راه‌حل برای بحران آن به تمامی توافقنامه‌های استکهلم پایبند است.

طبق گفته دوجاریک، گوترش در پاسخ به منصور هادی نوشته است که گریفیث تلاش خود را دوبرابر خواهد کرد و کارهای مثبت زیادی برای دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران یمن انجام می‌دهد.

به دنبال ارائه گزارش گریفیث در شورای امنیت و استقبال او از خروج یکجانبه انصارالله از بنادر حدیده، یک منبع دولت مستعفی یمن اعلام کرد که منصور هادی در نامه‌ای به گوترش مخالفت خود را با «تخطی‌های مارتین گریفیث و در راس آن موضع منفی‌اش نسبت به قطعنامه 2216» اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها