کد خبر: 307099
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۹:۰۶
| |

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

رویکرد صندوق بازنشستگی خروج از بنگاه‌داری زیان‌ده است

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: رویکرد جدید صندوق بازنشستگی، خروج از بنگاه‌داری زیان‌‌ده و حرکت به سوی پرتفوی با ارزش افزوده بالا، همچون صنایع معدنی متصل به معدن است.

رویکرد صندوق بازنشستگی خروج از بنگاه‌داری زیان‌ده است
کد خبر: 307099
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۹:۰۶

اعتمادآنلاین| سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جدیدترین توییت خود اولویت جدید اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را اینگونه اعلام کرد و گفت: به طور یقین اولویت اصلی و تلاش اصلی این صندوق، خروج از بنگاه داری زیان ده است.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز پیشتر گفته بود که سال 97 حدود 67 شرکت وابسته به این صندوق از طریق بورس و فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود. این 67 شرکت شامل شرکت‌های زیان ده و کم بازده هستند.

وی ادامه داده بود: همچنین 9 شرکت سودده خارج از استراتژی این صندوق و 23 شرکت شامل سود 40 درصد و زیر 40 درصد نیز هستند که واگذار می‌شوند. تقی زاده اعلام کرد: سود ناشی از واگذاری این شرکت‌ها در بخش‌های مربوط به رفاه حال بازنشستگان به کارگرفته خواهد شد.

تقی زاده گفته بود که کسب سود 20 تا 35 درصدی یکی از اولویت‌های صندوق بازنشستگی در حوزه بنگاه داری است و اگر شرکت‌ها نتوانند این میزان سود را محقق کنند، جزو شرکت‌های زیان‌ده و کم‌بازده هستند و واگذار می‌شوند.

به گفته وی، اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشور خروج از بنگاه‌های زیان ده و کم‌بازده است که در راستای سیاست‌های دولت و تاکید بر مدیریت دارایی بازنشستگان در حال اجرا است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های 19 گانه این صندوق به مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، گفته بود که شرکت‌های زیان ده پس از قیمت گذاری از طریق بورس و فرابورس به بخش‌های غیردولتی که دارای اهلیت هستند، واگذار می‌شوند.


صندوق بازنشستگی کشور دومین بنگاه بزرگ کشوری است که یک میلیون و 400 هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار داده است و 56 درصد از این افراد، بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها