ماجرای زندگی سخت «مخمل» در روستای «سرگچ» کهگیلویه

طی چند روز گذشته فیلمی از یک پیرزن در روستای «سرگچ» بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در فضای مجازی دست به دست شد که نشان از شرایط سخت زندگی او در یک خانه‌ مخروبه و بدون امکانات اولیه داشت در این راستا بسراغ او رفته و از چند و چون زندگیش مطلع شدیم.

ماجرای زندگی سخت «مخمل» در روستای «سرگچ» کهگیلویه
کد خبر: 307186
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| این پیرزن که «مخمل نمازی» نام دارد در حال حاضر با کمک دختر 40 ساله‌اش که او هم عقب مانده ذهنی است به سختی روزگار می‌گذراند و از حمایت هیچ نهادی برخوردار نیست.

این پیرزن دو فرزند دارد و از حدود 30 سال پیش بعلت فلج شدن از ناحیه کمر، پاها و دست ها در بستر بیماری است.

«مخمل» در فیلمی که از او در فضای مجازی منتشر شده می‌گوید: 30سال پیش به خاطر بیماری روماتیسم مفصلی فلج شدم، درد ابتدا از ناحیه کمر به دست‌ها و پاها رسید و بعد اعضای بدنم کاملاً فلج شد.

چند جا هم برای درمان به پزشک مراجعه کردم اما به دلایل مشکلات مالی و بی کسی معالجه ام بی‌نتیجه ماند، پس از آن همسرم زن دوم گرفت و من را با دو فرزندم که عقب‌مانده ذهنی هستند رها کرد و رفت .

چون کسی نیست از من نگهداری کند و دخترم هم نمی‌تواند به خاطر همین تابستان‌ها شبانه‌روز در حیاط خانه هستم و زمستان زیر یک سقف با 10 رأس بز زندگی می‌کنم، زخم بستر گرفته‌ام و هیچ‌کس کمکم نمی‌کند.

سکینه هم عروس «مخمل» نیز در این خصوص می‌گوید: وقتی «مخمل» فرزند پسرش را باردار می‌شود 7 روز بعد از زایمان دیگر نتوانست از جایش بلند شود و یک سال بعد هم فلج شد، برای معالجه به پزشک مراجعه کرد اما بی‌نتیجه ماند .

پسر مخمل هم عقب‌مانده ذهنی دارد، نازلی زهرا هم عقب‌مانده است، نه می‌تواند حمام کند، نه می‌تواند لباس بشوید، نه می‌تواند به مادر غذا بدهد و نه می‌تواند مادر را جابه‌جا کند.

حدود 4 سال پیش مخمل را از تحت پوشش کمیته امداد خارج کردند، دختر و پسرش هم تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، یارانه نمی‌گیرند و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند، چند بار به کمیته امداد مراجعه کرد اما او را تحت پوشش قرار ندادند. گاهی پسران روستا برای آنها غذا می‌آورند.

رضا ایزدی، رئیس کمیته امداد خمینی (ره)بخش دیشموک در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: مدیرکل کمیته امداد استان پیگیر مشکلات آنهاست و ما را نیز مأمور بررسی مشکلات این زن به صورت ویژه کرده است.

وی با بیان اینکه شوهر وی، دو زن دیگر دارد، افزود: خانواده شوهر این زن به تعداد 6 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

ایزدی بیان کرد: "مخمل نمازی" معلول تحت پوشش بهزیستی بود که در سال 95 از طریق سامانه ثبت احوال مرکز به عنوان فوتی اعلام شد و به همین دلیل از پوشش بهزیستی خارج شد. او دارای دو فرزند به نام های مصطفی و زهراست که فرزند پسرش بالغ و از پوشش خارج شد و فرزند دخترش(40 ساله) همچنان تحت پوشش پدرش است.

وی بیان کرد: قرار است همراه با مدیرکل بهزیستی، فرماندار، بخشدار و برخی دیگر از مسئولان ضمن بازدید، از نزدیک مشکلات این خانواده را بررسی و دستورات لازم داده شود.

همچنین آیت افشارمهر، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: مشکلات خانم نمازی را بررسی می‌کنیم و پس از مشخص شدن وضعیتش اقدامات لازم را برای کمک به او انجام خواهیم داد.

وی افزود: پس از بررسی در صورتی که مشکل حاد داشته باشد در اولویت قرار می گیرد و در زمینه های مختلف به او کمک‌های حمایتی و مالی کرده و تحت پوشش بهزیستی قرار خواهیم داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها