کد خبر: 307200
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۲:۲۹
| |

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران خبر داد؛

نهایی شدن تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده

مجتبی شکری، سرپرست اداره کل حریم تهران گفت: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده نهایی و تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود.

نهایی شدن تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده
کد خبر: 307200
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۲:۲۹

اعتمادآنلاین| مجتبی شکری، سرپرست اداره کل حریم تهران از اراضی و پتانسیل‌های موجود در محدوده حریم شهری نواحی 3، 5، 6 و 7 شهرداری منطقه 20 و همچنین ظرفیت‌های مذهبی - تاریخی منطقه از جمله بقعه بی بی شهربانو، آثار تاریخی آتشکده ری و برج اینانج بازدید کرد.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه 20 و حتی کلان شهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه 20 از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، باید طرح‌های متفاوت با نگاه همه جانبه برای استفاده از این ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار کرد: در این بازدید مذاکرات و تبادل نظر‌های لازم برای استفاده از پتانسیل‌های محدوده حریم منطقه 20 انجام شد و افزود: شهرری با توجه به سبقه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.

سرپرست اداره کل حریم تهران گفت: ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را هم راستا با توسعه و پیشرفت منطقه 20 برشمرد و گفت: به‌زودی شاهد اتفاق‌های شگفت‌انگیز و خاص در منطقه 20 خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان شهر ری خواهد بود.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و تعامل با مناطق در قالب کمیته‌های تخصصی در حال برگزاری است، افزود: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا 6 ماه آینده نهایی و تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود.

وی تأکید کرد: در تدوین نهایی این طرح، نظرات و پیشنهادات تمامی ذینفعان و دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها