کد خبر: 307316
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

پس از پخش زنده سخنان توهین‌آمیز یک مداح خطاب به اهل سنت اتفاق افتاد؛

توبیخ و اخراج مدیران شبکه پنج سیما و تهیه‌کننده برنامه

پس از پخش زنده سخنان یک مداح در شبکه پنج سیما که در آن به اهل سنت توهین شده بود، معاون سیمای صداوسیما از توبیخ و اخراج مدیران این شبکه و نیز تهیه‌کننده، مدیر برنامه و ناظر پخش خبر داد.

توبیخ و اخراج مدیران شبکه پنج سیما و تهیه‌کننده برنامه
کد خبر: 307316
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی پخش مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود یک مداح سخنان توهین‌آمیزی درباره خلفای راشدین و اهل سنت مطرح کرده بود، سیدمرتضی میرباقری (معاون سیما) تاکید کرد: پخش زنده سخنان نامربوط مداح حاضر در هیاتی که مراسم آن از شبکه پنج سیما پخش می‌شده خارج از اراده مدیران شبکه بوده است.

میرباقری تصریح کرد: با عذرخواهی از برادران و خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت اعلام می‌کنم هم تهیه‌کننده و مدیر این برنامه اخراج و هم شخص مدیر شبکه پنج سیما به دلیل این کوتاهی توبیخ شده است.

وی افزود: بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی همواره رسانه ملی در مسیر احترام به مقدسات اهل سنت به ویژه احترام به خلفای راشدین و ام‌المومنین عایشه حرکت کرده است و متاسفانه این اتفاق تاسف‌بار نیز از اراده شبکه و مدیران آن خارج بوده و عاملش فردی است که بدون هیچ‌گونه هماهنگی و به صورت ناگهانی از آنتن زنده سوءاستفاده کرده و مطالبی نامربوط و خلاف محور وحدت اسلامی‌ بیان کرده است.

سید مرتضی میرباقری با بیان اینکه سازمان صداوسیما همواره در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کرده و بیان هرگونه مسائل اختلافی میان شیعه و سنی را سمی مهلک می‌داند، افزود: رسانه ملی علاوه بر شکایت از این فرد در محاکم قضایی مدیر و تهیه‌کننده برنامه و ناظر پخش را اخراج و مدیر شبکه پنج و مدیر پخش شبکه را هم توبیخ کرده است تا دیگر شاهد چنین وقایع تاسف‌باری نباشیم.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: با وجود‌اینکه این اتفاق از اراده مدیران شبکه خارج بوده و به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است اما وظیفه خود دیدیم تا برخورد شدیدی با عوامل موثر آن داشته باشیم و امروز هم اول وقت در راس هیاتی در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شویم تا به صورت حضوری از نمایندگان محترم اهل سنت مجلس عذرخواهی کنیم و آنها را در جریان پیگیری‌ها قرار دهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها