معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

تورهای ورودی به کشور درپی ارسال نامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، با موافقت وی از پرداختن مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 307365
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۳:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام روز یکشنبه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، معاون اول رئیس‌جمهوری در نامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد درخواست معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پی‌نوشت کرد: «آمدن گردشگر به کشور از مهم‌ترین مصادیق ارزآوری (صادرات خدمات) است. لطفاً راهکاری پیدا کنید که از امتیازات برخوردار و در این شرایط که دیگر مبادی صادرات کالا با مشکل روبه‌رو شده است، این مسیر باز و شکوفا شود.

«سید جواد موسوی» مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری هم در نامه‌ای به ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور و حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نوشت: موضوع معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه بوده است.

در بخش دیگر نامه آورده شده است: در همین چارچوب سازمان میراث‌فرهنگی برای حمایت از دفاتر فعال در این حوزه نسبت به پیگیری این مهم اقدام کرده و با انعکاس آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجام پیگیری‌های مستمر و ارائه نتایج آن به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، اهتمام کرده که خوشبختانه تلاش‌های صورت‌گرفته منتج به نتیجه شده و طی ابلاغیه تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه سال 98 دستور مساعد از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری صادر شده است. بنابراین ضمن همراهی و هماهنگی با این سازمان در اسرع وقت پیگیری‌های لازم برای تسریع در تحقق این مهم از طریق مرجع ذی‌ربط به عمل آید.

منبع:‌ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها