مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور:

5200 واحد مرغداری گوشتی از چرخه تولید خارج شد

برومند چهارآیین، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش نقدینگی و افزایش هزینه های تولید  5 هزارو 200 واحد مرغداری گوشتی صنعتی از چرخه تولید خارج شد.

5200 واحد مرغداری گوشتی از چرخه تولید خارج شد
کد خبر: 307527
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۱:۴۳:۵۵

اعتمادآنلاین| برومند چهارآیین، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: اکنون نیز بین سه تا چهار هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی دیگر به دلیل اقتصادی نبودن تولیداتشان، در حال خروج از این صنعت هستند.

وی اظهارداشت: پیش از این طبق آمارها تعداد واحدهای تولیدی مرغ گوشتی 20 هزارو 500 واحد بود که اکنون تنها 10 هزار واحد تولیدی فعال در این زمینه داریم که ادامه این روند برای صنعت خطرناک است.

وی تصریح کرد: اکنون سالانه نزدیک 2.5 میلیون تن تولید گوشت مرغ را داریم درحالی که ظرفیت تولید این صنعت نزدیک 4 میلیون تن است که با دستیابی به این میزان تولید می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی ، سالانه یک میلیون تن از این محصول را به کشورهای هدف صادر کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره میزان سود برای تولید مرغ گوشتی گفت: اکنون سود تولید برای هر کیلوگرم مرغ گوشتی بین 10 تا 12 درصد است که برای استمرار تولید باید اعمال شود زیرا با ادامه ضرر تولید کنندگان ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی تولید کنندگان نیز به حقوق مصرف کنندگان توجه دارند تا اجحافی صورت نگیرد.

چهارآیین افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده با محاسبه نرخ مصوب دولتی برای هر کیلوگرم کنجاله سویا 2450 تومان، ذرت 1350 تومان و جوجه یک روزه 2450 تومان در مرغداری ها باید 9200 تا 9500 تومان و هر کیلو لاشه 13 هزار و500 تا 14 هزار تومان باشد در حالی که اکنون قیمت مرغ زنده در مرغداری ها بین 7800 تا 8 هزار تومان و گوشت مرغ بین 10 تا 10 هزارو 500 تومان در بازار است و حتی طی دو هفته اخیر قیمت مرغ زنده به 6500 تومان در برخی از استان های کشور رسیده بود.

طبق آمارها در سال 97 نزدیک دو میلیون و 333 تن گوشت مرغ در کشور تولید شد به طوری که سرانه مصرف به بیش از 27 کیلوگرم رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها