کد خبر: 307787
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا:

مسئولان تا به حال دست اندرکار مسائل اقتصادی نبوده‌اند/ مسئولان ما در کلاس‌های تئوری اقتصاد را خوانده‌اند/ معضلات اقتصادی کشور باید فارغ از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حل شود/ وقت پریدن به یکدیگر نیست

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: علت آن‌که تا امروز دولتمردان و نمایندگان در مجلس نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی را حل کنند این است که دست اندرکار مسائل اقتصادی نبوده‌اند دستی بر آتش نداشته‌اند و فقط در کلاس‌های درس، اقتصاد را تئوری خوانده‌اند.

مسئولان تا به حال دست اندرکار مسائل اقتصادی نبوده‌اند/ مسئولان ما در کلاس‌های تئوری اقتصاد را خوانده‌اند/ معضلات اقتصادی کشور باید فارغ از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حل شود/ وقت پریدن به یکدیگر نیست
کد خبر: 307787
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این‌که چندماه دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده اما هیچ‌گونه حرکتی از سوی جریان‌های سیاسی مشاهده نمی‌کنیم و به نظر هم می‌رسد برنامه‌ای برای انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ندارند،‌ گفت: ضرورتی که امروز برای کشور وجود دارد، این است که معضلات و مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود و اشخاص،‌ گروه‌ها و جریان‌ها نسبت به این امر مهم اهتمام ورزند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد:‌ فردی که می‌خواهد نمایندگی مجلس را بر عهده بگیرد، باید به این نکته توجه کند که آیا می‌تواند و توانمندی این را دارد مشکلات را حل کند؟ اگر مشاهده کرد می‌تواند، آن‌ وقت قدم به میدان بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در سایر زمینه‌های مختلف توفیقات بسیار خوبی در مسائل نظامی،‌ سیاست خارجی، علمی و ... داریم و در جایگاه خوبی در جهان ایستاده‌ایم.

کریمی اصفهانی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در حال حاضر علیرغم اینکه ما در کشورمان امکانات و قوت‌های بالقوه‌ای داریم، دچار مشکل و معضلاتی است و حل این مشکلات نمایندگان و دولتمردانی را می‌خواهد که بتوانند آن‌ها را به فعل تبدیل کنند.

وی ادامه داد: علت آن‌که تا امروز دولتمردان و نمایندگان در مجلس نتوانسته‌اند این موضوع را حل کنند برای این است که دست اندرکار مسائل اقتصادی نبوده‌اند دستی بر آتش نداشته‌اند و فقط در کلاس‌های درس، اقتصاد را تئوری خوانده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: دوازده سال است که مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی و معضلات آن تاکید می‌کنند و می‌گویند نواقص را برطرف کنید که تا به امروز نشده است، بنابراین برای اینکه معضلات و مشکلات حل شود، باید کسانی به مجلس راه پیدا کنند که فارغ از جریان و گروهی که در آن قرار دارند، این موضوع را عملیاتی و درک درستی از مسائل اقتصادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: جناح‌های مختلف در این موضوعات باتوجه به وضعیت کشور حتما با احتیاط وارد می‌شوند درصورتی که باید اولویت اول همگان حل معضل اقتصادی باشد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: اصلاح‌طلبان علیرغم این‌که در انتخابات با دولت بودند امروز هنگامی که مشاهده می‌کنند دولت در انجام وعده‌هایی که داده به خوبی عمل نکرده مسئله عبور از روحانی را مطرح می‌کنند در صورتی اگر می‌پذیرند همراه شوند، باید این مشکلات را هم بپذیرند،‌ اینکه بر طبل جدایی بزنند، درست نیست.

وی با بیان اینکه مردم رأی داده‌اند مشکلات را حل کنیم،‌ فرافنکی کردن و مشکلات را به گردن جناح دیگر انداختن گره‌ای را باز نمی‌کند،‌ گفت: معضل اقتصادی یک مسئله ملی است و باتوجه به اینکه دشمن تمام هدفش را بر مسائل اقتصادی متمرکز کرده است، باید با خردجمعی و فارغ از نگاه جناحی آن را حل کنیم.

این فعال سیاسی افزود: آمریکا امروز تمام هدفش را روی مسائل اقتصادی ما گذاشته است و باید این موضوع در دستور کار ملی کشور قرار گیرد،‌ ما باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل دشمن که هر روز بهانه‌های جدیدی را برای اعمال تحریم‌ها مطرح می‌کند، مدیریت داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مقابل دشمن بایستیم، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، باید با هم هم‌قدم باشند، امروز وقت پریدن به یکدیگر نیست و در نظر داشته باشیم از این حرکات، دشمنان بیش از دیگران سود می‌برند.

کریمی اصفهانی گفت:همه باید بر این موضوع متمرکز باشیم که افراد توانمند به مجلس راه پیدا کنند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود باتوجه به عملکرد جناح‌های سیاسی در کشور شاید مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد،‌ چه باید کرد،‌ گفت: اگر فرض را بر این بگذاریم حل معضل اقتصادی یک کار ملی است، هر فردی که ایران اسلامی را دوست دارد، فارغ از هر جناحی که در آن قرار داد، باید تمام تلاش را برای این کار بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اینکه مشکلات را گردن یکدیگر بیندازیم به نفع کشور نخواهد بود.

وی ادامه داد: نخستین کاری که باید انجام دهیم، این است که مردم با علاقه وارد میدان شوند و کسانی را انتخاب کنند که فارع از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی توانایی حل مشکلات را داشته باشند.

این فعال سیاسی افزود: حل موضوعات اقتصادی بدون حضور اکثریت مردم تحقق پیدا نخواهد کرد و از طرفی باید به آن‌ها گفته شود که اگر حضور پررنگ آنان نباشد، در برابر دشمن نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: اگر حضور و بودن مردم نباشد، نمی‌توانیم به دهن دشمن بزنیم اولین پیامدی که حضور کم‌رنگ مردم خواهد داشت، این است که دشمن از آن بهره‌برداری می‌کند و می‌گوید مردم دلشان با نظام، دولت و مجلس نیست. ما باید با بودن پر رنگ‌مان دشمن را مأیوس کنیم همان طور که تا به امروز این کار را انجام داده‌ایم.

کریمی اصفهانی گفت: دشمنان ما می‌دانند با حمله نظامی راه به جایی نخواهند برد بنابراین معضلات و مشکلاتی برای ما ایجاد و تحریم‌ها را اعمال می‌کنند زیرا می‌خواهند مردم را با همین مشکلات از نظام زده کنند بنابراین دولتمردان و نمایندگان باید تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن این مشکلات به کار گیرند.

وی با اشاره به اعلام خبر گران شدن قیمت بنزین گفت: شاهد بودیم که مطرح می‌شد قیمت بنزین افزایش پیدا خواهد کرد و باید گفت مجلس در این زمینه کار خوبی انجام داد،‌ باید کاری کنیم که جامعه به سمت آرامش بیشتر برود، نباید جو را ملتهب کنیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد:‌ حداکثر مردم از حداقل‌ها بهرمند هستند،‌ امام بارها تاکید فرمودند مردم ولی نعمت‌های ما هستند باید به آنها توجه کنیم و دولت و مجلس باید به این گفته توجه داشته باشند تا این قشر بیش از این آسیب نبیند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها