کد خبر: 307807
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

تصویب یک باغ ملکی در محدوده میدان فردوسی از سوی شورای شهر

اعضای شورای شهر با باغ بودن ملک 665 متری در محدوده میدان فردوسی موافقت کردند.

تصویب یک باغ ملکی در محدوده میدان فردوسی از سوی شورای شهر
کد خبر: 307807
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در جریان برگزاری صد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورا وضعیت ملکی با مساحت 665 متر در محدوده میدان فردوسی را مبنی برباغ بودن یا باغ نبودن بررسی کردند.

در ابتدا محمد سالاری با ارائه نتیجه بررسی‌های کمیسیون تشخیص باغات گفت: نظر کمیسیون بر این است که این ملک باغ محسوب می‌شود.

در ادامه خلیل آبادی به مخالفت با اظهارات سالاری پرداخت و با بیان اینکه در گذشته همه خانه‌های تهران باغچه داشتند، گفت: از این جهت اطلاق عنوان باغ برای این ملک جنبه قانونی ندارد و از سویی دیگر تعداد درختانی که در سند قید شده مؤید باغ بودن این ملک نیست و قید باغچه هم دلیلی بر باغ بودن به شمار نمی‌رود.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر قید باغچه در سند را دلیلی محکم بر باغ بودن ملک عنوان و تاکید کرد: به کار بردن باغچه هیچ منافاتی برای تبدیل آن به خانه باغ ندارد، زیرا که باعچه به معنای باغ کوچک است.

در ادامه الویری عضو دیگر شورای شهر به سخنان خداکرمی واکنش نشان داد و بیان کرد: درست است که قبلاً این ملک باغچه بوده، اما معیار ما وضعیت پیشین آن نیست، زیرا در حال حاضر تنها 17 درخت در این ملک وجود دارد، وضعیت فعلی آن با شخاص‌های حداقلی باغ سازگار نیست و از این جهت این ملک باغ محسوب نمی‌شود.

در نهایت زهرا صدر اعظم نوری با تاکید بر اینکه تشخیص نوعیت پلاک یکی از مستندترین اسناد است، گفت: درختان در مرحله دوم معیار تشخیص محسوب می‌شوند و معیار اول همان سند است و لذا بر اساس مصوبه‌ای که داریم اجازه می‌دهیم که در این ملک در حد خانه باغ فعالیت شود.

در نهایت این ملک با 11 رای موافق به عنوان باغ تصویب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها