سرنوشت جلسات شورای انقلاب فرهنگی به کجا رسید؟

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز بعد از پنج ماه به ریاست علی لاریجانی، نایب‌رئیس این شورا، برگزار شد.

حجم ویدیو: 1.85M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 307976
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۲۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از پنج ماه برگزار شد، اما حسن روحانی رئیس‌جمهوری حضور نداشت .

بنا بر قانون، در صورتی که رئیس در جلسه حضور نداشته باشد، نایب‌رئیس باید جلسه را ریاست کند. بر همین اساس جلسه امروز با ریاست علی لاریجانی و در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

27 فروردین امسال قرار بود اولین جلسه شورای انقلاب فرهنگی در سال جدید برگزار شود، اما ابتدا خبر آمد که دعوتنامه‌ای برای حسن رحیم‌‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی ارسال نشده و پس از آن سه چهار ساعت مانده به برگزاری، جلسه‌ با ارسال پیامک لغو شد.

رحیم‌پور ازغدی و ضرغامی قبلاً از عملکرد رئیس‌جمهوری در جلسات شورای انقلاب فرهنگی انتقاد کرده بودند.

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: رئیس‌جمهوری می‌گوید من به‌ دلیل اینکه از دو نفر (ضرغامی و رحیم‌پور‌ ازغدی) خوشم نمی‌آید، جلسات را تشکیل نمی‌دهم. فعلاً به ‌دلیل لج‌و‌لجبازی جلسات تشکیل نمی‌شود. مشخص نیست صاحب این شورا چه کسی است.

مهدی گلشنی، عضو دیگر شورای انقلاب فرهنگی: رئیس‌جمهوری شورا را مطابق میل خود نمی‌بینند. مقام معظم رهبری بر تشکیل جلسات شورا با یکی از نواب رئیس تاکید کرده‌اند، اما متاسفانه اجرا نشده است.

ترکیب ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 1364 به دستور امام خمینی(ره) و با حضور روسای سه قوه و تعداد دیگری از اندیشمندان فرهنگی کشور شکل گرفت. بر اساس ماده 5 آیین‌نامه این شورا، جلسات آن باید دو بار در ماه برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها