کد خبر: 308005
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برای بازنگری در قانون اساسی نیازمند آسیب‌شناسی مشکلات کشور هستیم/ قانون اساسی باید در جهت بهبود اوضاع کشور اصلاح شود/ تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، با شرایط موجود مجلس، مشکلات کشور را بیشتر می‌کند

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: صحیح نیست که با بازنگری در قانون اساسی میزان حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان تقلیل پیدا کند؛ قانون اساسی باید بازنگری شود، اما در جهت بهبود اوضاع کشور و اصلاح ساختارهای موجود.

برای بازنگری در قانون اساسی نیازمند آسیب‌شناسی مشکلات کشور هستیم/ قانون اساسی باید در جهت بهبود اوضاع کشور اصلاح شود/ تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، با شرایط موجود مجلس، مشکلات کشور را بیشتر می‌کند
کد خبر: 308005
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به نامه درخواست نمایندگان از رهبری درباره بازنگری قانون اساسی که 150 امضا دارد، گفت: من از طریق فضای مجازی در جریان این نامه قرار گرفتم و آن را امضا نکردم، اما متاسفانه به دلیل اینکه قانون اساسی درست اجرا نشده، امروز جوابگوی شرایط کشور نیست.

او از محتوای نامه نمایندگان به رهبری اظهار بی‌اطلاعی کرد و ادامه داد: صحیح نیست که با بازنگری در قانون اساسی میزان حاکمیت مردم بر سرنوشت‌شان تقلیل پیدا کند؛ قانون اساسی باید بازنگری شود، اما در جهت بهبود اوضاع کشور و اصلاح ساختارهای موجود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که با اصلاح قوانین و مقررات و درست ‌اجرا کردن قوانین، سه شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را، که مردم در سال 1357 سر دادند، به مرحله عمل برسانیم نه اینکه در خصوص قوانین سلیقه‌ای اعمال‌ نظر کنیم.

جلودارزاده، با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی به‌ منظور بازنگری در قانون اساسی، گفت: باید از ابتدا آسیب‌شناسی شود که مشکلات امروز جامعه‌ و کشور ناشی از کدام یک از سیاست‌های کلی، قوانین و مقررات است، سپس در جهت اصلاح قانون اساسی که می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد و سایر قوانین دست‌وپاگیر حرکت کنیم. حتی ممکن است افرادی که این پیشنهاد را داده‌اند خودشان مسبب عدم اجرای قانون اساسی و از عواملی باشند که باعث شدند این آسیب‌ها به وجود بیاید.

او ادامه داد: پس ابتدا باید یک آسیب‌شناسی صحیح انجام شود، سپس محققان و مطلعانِ قابل‌ اعتماد و بی‌طرف برای این آسیب‌ها راه‌حل بدهند و ببینیم کجای قانون اساسی مشکل دارد. چون ما با این راه‌حل‌های فی‌البداهه زیاد روبه‌رو شده‌ایم که متاسفانه مملکت را به سمت خوب اداره شدن پیش نبرده‌اند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا جمع‌آوری امضا برای فرستادن نامه به رهبری، به‌ منظور تغییر قانون اساسی، از طرف فراکسیون خاصی دنبال می‌شود» گفت: من اطلاعی ندارم و در جریان نبودم.

جلودارزاده، ضمن اشاره به بحث‌های مطرح‌شده پیرامون اصلاح قانون اساسی به‌ منظور تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، تاکید کرد: امید ما این است که اولاً مشکلاتی که در حال حاضر در مسیر تشکیل پارلمان وجود دارد، برطرف شود. در حال حاضر نوع نظارت شورای نگهبان باعث می‌شود افراد نخبه و کاملاً کارآمدِ مناسب برای مجلس، نتوانند در آن حضور پیدا کنند، بنابراین توان کارشناسی‌ مجلس خیلی پایین است. اگر قرار باشد این مجلس با این سطح از توان بخواهد درباره سایر مسئولان هم‌ نظر بدهد و دست به انتخاب بزند، به نظر می‌رسد مشکلات کشور بیش‌ از پیش شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها