کد خبر: 308039
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۶:۳۴:۰۵
| |

منوچهر منطقی:

ساخت هواپیمای پهن پیکر بدلیل کسری بودجه کُند شده اما متوقف نیست

یک مقام مسئول در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: تولید هواپیمای پهن پیکر به دلیل کسری بودجه کند شده اما ساخت آن متوقف نشده است.

ساخت هواپیمای پهن پیکر بدلیل کسری بودجه کُند شده اما متوقف نیست
کد خبر: 308039
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۶:۳۴:۰۵

اعتمادآنلاین| منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت فناوری ریاست جمهوری در حاشیه امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و معاونت توسعه فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت هواپیمای پهن پیکر متوقف نشده است گفت: به دلیل کسری بودجه، روند کار کند شده است. با این حال ساخت هواپیمای 150 نفره همچنان در دستور کار معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه از اواخر سال 90 مطرح و از سال 91 اجرای آن آغاز شد که بودجه اختصاص یافته به آن 100 میلیارد تومان بود و تاکنون 10 درصد آن معادل 10 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است اما پیشرفت فیزیکی پروژه 20 درصد برآورد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره هواپیماهای ایران 140 گفت: در حال حاضر 14 فروند ایران 140 تولید شده که هیچیک از آنها اجازه پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ندارند.

وی ادامه داد: قرار است دو مسیر برای استفاده مجدد از ایران 140 ها را پیگیری کنیم که یکی از آنها استفاده از این هواپیماها در بخش ترابری و حمل بار در ظرفیت 4 تا 6 تن برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و مسیر دوم استفاده از آنها با ظرفیت‌های بالاتر در بخش مسافری است. برای استفاده از آنها در حوزه ترابری در حال انجام تست‌های پروازی هستیم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها