کد خبر: 308101
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۴۹:۵۰
| |

بشار الجعفری:

کلاه‌سفیدها ساخته‌ و پرداخته انگلیس است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: گزارش‌های غربی نشان می‌دهد که گروه تروریستی کلاه‌سفیدها ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی انگلیس است.

کلاه‌سفیدها ساخته‌ و پرداخته انگلیس است
کد خبر: 308101
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۴۹:۵۰

اعتمادآنلاین| «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که خواستار «پایبندی به قوانین بین‌المللی هستیم که مانع دخالت در امور داخلی کشورها می‌شود».

او با بیان اینکه دولت قطر ده‌ها بار به گروهک جبهه‌النصره کمک مالی کرده، افزود: «طبق قطعنامه شورای امنیتی، هرگونه کمک مالی به تروریست‌ها و گفت‌وگوها با آنها ممنوع است».

جعفری افزود: «گروهک تروریستی جبهه‌النصره بر تمام مناطق استان ادلب تسلط دارد و تهاجم و حملات خود علیه مناطق مجاور وعلیه مواضع ارتش عربی سوریه ادامه می‌دهد و دولت باید به وظیفه خود عمل و از شهروندان خود حمایت کند».

او افزود: «آمریکا وتروریست‌هایش گروگان‌گیری هزاران غیرنظامی در اردوگاه رکبان واقع در منطقه اشغالی تنف ادامه می‌دهند».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که «علت اصلی درد و رنج مردم سوریه، گروه‌های تروریستی، ائتلاف آمریکایی و عناصر وابسته به آن هستند».

او گفت که «جبهه النصره بر بیشتر بخش‌های استان ادلب سیطره پیدا کرده است و به تجاوزات خود علیه مناطق مجاور ادامه می‌دهد».

بشار الجعفری تصریح کرد: «سوریه مجددا تاکید می‌کند که وجود هرگونه نیروهای نظامی خارجی در اراضی این کشور بدون موافقت با دمشق ممنوع و اشغالگری است».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا مانع تحرکات ترکیه برای تغییر هویت و بافت جمعیتی مناطق تحت اشغال آن شود.

جعفری گفت که «نشست سازمان جاسوسی ترکیه با نمایندگان جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به آن، نشانه حمایت رژیم ترکیه از این گروه‌ها است».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها