کد خبر: 308109
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۵۵:۳۲
| |

نظارت بر کیفیت خواب با لباس هوشمند + عکس

محققان آمریکایی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود موفق به طراحی یک لباس خواب هوشمند شدند که به خواب راحت افراد بدخواب کمک می‌کند.

نظارت بر کیفیت خواب با لباس هوشمند + عکس
کد خبر: 308109
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۵۵:۳۲

اعتمادآنلاین| محققان آمریکایی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود موفق به طراحی یک لباس خواب هوشمند شدند که به خواب راحت افراد بدخواب کمک می‌کند.

این لباس خواب هوشمند «Phyjama» نام دارد و با سنسورهایی که به طور مداوم میزان ضربان قلب، تنفس و وضعیت را کنترل می‌کنند، تعبیه شده است؛ این عوامل بر چگونگی خواب افراد تأثیر می‌گذارند.

محققان آمریکایی که نتایج خود را در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا ارائه دادند، می‌گویند: این داده‌ها می‌تواند به مصرف‌کنندگان و همچنین پزشکان، اطلاعات مفید برای کمک به بهبود الگوهای خواب و حتی اختلالات خواب ارائه دهد.

خواب راحت شبانه می‌تواند از افراد مقابل استرس، عفونت‌ها و بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت محافظت کند.

آمارها حاکی از آن است که یک نفر از هر 3 نفری که دچار بی‌خوابی است در اثر خواب بی‌کیفیت به میزان قابل توجهی در معرض دیابت نوع دوم قرار دارد.

محققان دانشگاه ماساچوست که طراح این لباس هوشمند هستند می‌گویند: این لباس طی دو سال آینده در دسترس عموم مردم خواهد بود و انتظار می‌رود بین 80 تا 160 پوند قیمت داشته باشد؛ این لباس مجهز به چهار سنسور است.

لباس خواب هوشمند

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها