سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

عرضه کارت تولید داخل، مشکلات صدور کارت ملی هوشمند را رفع می‌کند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: عرضه کارت تولید داخل مشکلات صدور کارت هوشمند ملی را رفع می کند و افرادی که مدتهاست در نوبت تحویل کارت هوشمند ملی بودند و تحویل کارت به آن ها طولانی شده بود، برطرف خواهدشد.

عرضه کارت تولید داخل، مشکلات صدور کارت ملی هوشمند را رفع می‌کند
کد خبر: 308185
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۱:۲۶:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ سیف الله ابوترابی افزود: رعایت کامل کیفیت و همچنین بررسی مسائل فنی و امنیتی کارت تولید داخل، دلیل به تاخیر افتادن چند ماهه تولید این کارت ها بوده است و این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.

وی در مورد تولید بدنه کارت هوشمند در داخل نیز گفت: بر اساس قانون چاپخانه دولتی مسئول تولید این کارت است و خوشبختانه از یک سال گذشته این اقدام انجام شده و اولین محموله کارت هوشمند ملی را به ما تحویل داده شد و اولین مرحله کارت تولید داخل به یکی از دفاتر پیشخوان در تهران تحویل داده شد که امیدواریم با تیراژ بالا بتوانیم کارت‌های هوشمند افرادی را که منتظر کارت بودند، تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده و به صورت بخشنامه امضا شده است، از اول خرداد ماه امسال افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند و هنور کارت خود را دریافت نکرده اندو رسید ثبت نام کارت هوشمندملی خود را دارند، می‌توانند با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات بگیرند.


ابوترابی گفت: در 200 هزار نقطه به صورت برخط احراز هویت هموطنان انجام می‌شود و دستگاه ها مکلفند احراز هویت را انجام دهند.


وی تصریح کرد: پس از دو مرحله که اعتبار کارت های قدیم تمدید شد، از فروردین سال 98 تمامی کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط شدند و دیگر تمدید نخواهند شد. به همین دلیل این جمعیت 8 تا 10 میلیونی فاقد کارت هوشمند ملی باید برای دریافت خدمات از دستگاه‌ها جهت ثبت نام کارت مراجعه و رسید یا کارت داشته باشند.


وی در مورد افرادی که کارت هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، گفت: درحال حاضر 51 میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند که از این تعداد 45 میلیون و 293 هزار و 291 کارت هوشمند صادر شده و 44 میلیون و 421 هزار و 820 کارت تحویل داده شده است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه پایان سال 98 پروژه صدور کارت هوشمند ملی به اتمام می‌رسد، گفت: افرادی که باقی مانده‌اند، طی ماه‌های آینده کارت خود را دریافت خواهند کرد و در این صورت پروژه کارت هوشمند به اتمام می‌رسد.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود. همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.

همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود. حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها