کد خبر: 308257
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از دو قتل در یک هفته

آغاز خرداد پرحادثه؛ یک هفته و دو قتل مشکوک

هفته نخست سومین ماه از بهار سال 98 با دو پرونده قتل جنایی و پرحاشیه به پایان رسید.

آغاز خرداد پرحادثه؛ یک هفته و دو قتل مشکوک
کد خبر: 308257
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پایان نخستین هفته از خردادماه سال 98 شاید نباید این‌قدر تیره و تار می‌شد. کمتر کسی فکرش را می‌کرد تعطیلات آخر هفته را در حالی پیش رو داشته باشد که اخبار دو قتل مشکوک را می‌خواند.

قتل اول در پایتخت

سه‌شنبه، هفتم خردادماه، ساعت 12:30 اولین قتل پرحاشیه هفته رخ داد. ماجرایی که نه تنها سایر اخبار را تحت پوشش قرار داد و رسانه‌های جهانی هم درباره‌اش نوشتند، بلکه ضمیمه آن دسته اخبار تاریخ این کشور می‌شود که هر سال می‌توان رمزی جدیدی از اتفاقاتش را کشف کرد.

خبر کوتاه بود: همسر دوم شهردار اسبق تهران به قتل رسید. میترا استاد که سال گذشته با حواشی فراوان با محمدعلی نجفی ازدواج کرده بود با شلیک گلوله به قتل رسید.

نجفی، یکی از مدیران موفق 40 سال اخیر کشور- که از اهالی رسانه گرفته تا دانشجویانش در دانشگاه و معلمان و فرهنگیانی که در زمان ریاست او بر وزارت آموزش‌و‌پرورش مشغول تدریس بودند، به عنوان یک عاقله‌مرد تعریفش را می‌کردند-، بعد از ازدواج دوم وارد یک سرازیری شد؛ شیبی که او را وارد یک پرونده قتل کرد.

حدود چهار ساعت از حادثه نگذشته بود که زمزمه‌هایی مبنی بر مظنون بودن شخص نجفی در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که اگرچه تکذیبش هم کردند، اما در نهایت حوالی ساعت 17 نجفی به قتل اعتراف کرد.

محمدعلی نجفی فردای حادثه و در دادسرای جنایی تهران درباره علل وقوع این جنایت گفت: «یک ساعت قبل از معرفی خود به پلیس می‌خواستم خودکشی کنم اما منصرف شدم. نهادهای امنیتی برای میترا استاد صوت می‌فرستادند. بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم. بارها تاکید کردم که از یکدیگر جدا شویم ولی حاضر به جدایی نبودند. من به هیچ عنوان قصد کشتن همسرم را نداشتم؛ قصد تهدید داشتم، وقتی مرا اسلحه به دست دید ترسید و دستش را دور گردنم انداخت، همین باعث شلیک گلوله‌ها شد.»

نجفی ادامه داد: «در مدت پس از ازدواج اثری از خیانت ایشان به خود ندیدم ولی مدام مرا تهدید به خیانت و ارتباط با مردانی می‌کرد که قبل از من با آنها ارتباط داشت. تهدیدم می‌کرد که زندگی‌ات را نابود خواهم کرد. می‌گفت ابتدا زندگی زن اولم و دخترم را از بین می‌برد و سپس با خیانت به من زندگی مرا نابود خواهد کرد.»

حالا مادر میترا استاد به عنوان ولی دم درخواست قصاص کرده است و گفته که من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.

پرونده قتل میترا استاد فعلاً در دست بررسی است.

دومین قتل در کازرون

اما این قتل و پرونده عجیبش تنها شوک بزرگ این هفته برای مردم نبود. روز چهارشنبه، هشتم خرداد، هم در حالی شروع شد که رسانه‌ها خبر قتل امام جمعه کازرون را منتشر کردند.

پلیس کازرون در استان فارس تایید کرد که محمد خرسند، امام جمعه این شهر، سحرگاه روز چهارشنبه در برابر خانه خود مورد حمله فردی مسلح به چاقو قرار گرفت و از ناحیه سینه به شدت زخمی شد. او پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات درگذشت.

بر اساس این گزارش، این حادثه پس از بازگشت محمد خرسند از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان روی داد.

بنا بر گزارش‌ها، فرد مهاجم با لباس عزاداری در برابر خانه امام‌جمعه منتظر او بود و بعد از اصرار به گرفتن عکس سلفی یادگاری، با چاقو به سینه مقتول ضربه زد.

هنوز از انگیزه این قتل خبری در دسترس نیست، اما حدود سه ساعت بعد از این حادثه، قاتل در محلی موسوم به تپه شادی دستگیر شد.

قاتل، فردی حدوداً 40 ساله به نام حمید درخشنده است که به شغل عکاسی و فیلمبرداری اشتغال دارد و دستگیری او از سوی دفتر امام‌جمعه فقید کازرون تایید شده است.

محمد خرسند دوم شهریورماه 1386 به سمت امام‌جمعه شهر کازرون منصوب شد و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها