کد خبر: 308337
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۴:۴۴:۳۴
| |

هشدار چین به آمریکا؛

چین صادرات فلزات کمیاب به آمریکا را ممنوع می‌کند

پکن در نظر دارد صادرات فلزات نادر به آمریکا را ممنوع کند و در صورت تشدید جنگ تجاری، این آخرین اقدام تلافی‌جویانه چین نخواهد بود.

چین صادرات فلزات کمیاب به آمریکا را ممنوع می‌کند
کد خبر: 308337
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۴:۴۴:۳۴

اعتمادآنلاین| سردبیر خبرگزاری گلوبال تایمز چین در توییتر خود نوشت: پکن در نظر دارد صادرات فلزات نادر به آمریکا را ممنوع کند. او هشدار داد در صورت تشدید جنگ تجاری، این آخرین اقدام تلافی‌جویانه چین نخواهد بود.

هفته‌ها بود که گزارشاتی از تصمیم چین برای این تحریم به گوش می‌رسید. در صورت عملی شدن این تهدید، واشنگتن به شدت متضرر خواهد شد، چراکه تقریباً هیچ منبع جایگزینی برای این محصول که در طیف گسترده‌ای از صنایع آمریکا، از صنایع با تکنولوژی بالا گرفته تا صنایع نظامی، کاربرد دارد، وجود ندارد.

هو ژیجین در توییتر خود نوشت: بر اساس اطلاعاتی که من دارم، چین به طور جدی در نظر گرفته است تا صادرات فلزات نادر به آمریکا را محدود کند. همچنین چین ممکن است اقدامات متقابل دیگری هم در آینده به کار بگیرد.

از سوی دیگر دیدار رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، از تاسیسات تولیدی فلزات نادر، درست پس از اینکه آمریکا هوآوی را مورد تحریم قرار داد، این ترس را به وجود آورد که چین آماده استفاده از گزینه ممنوعیت صادرات این فلزات به آمریکا، به عنوان اقدامی متقابل در برابر واشنگتن است.

آلساندرو برونو، یک تحلیل‌گر سیاسی مستقل، می‌گوید: چین حدود 85-95 درصد تولید و عرضه این محصول را در اختیار دارد. شرکت‌های تکنولوژی آمریکا به شدت به این محصول وابسته هستند و ممنوعیت صادرات آن می‌تواند صنایع جهان را فلج کند.

پس از انتشار این اخبار، سهام شرکت‌های تولیدکننده فلزات نادر جهش کرد.

سهام شرکت هولدینگ فلزات نادر چین، تحت شاخص بورس هنگ‌کنگ، 40 درصد جهش کرد. در همین زمان سهام شرکت فلزات نادر جی‌ال مگ، که رییس‌جمهور چین هفته گذشته از آن بازدید کرده بود، بیش از 10 درصد جهش کرد.

سهام سایر شرکت‌های فلزات نادر چین هم بین 5 تا 9 درصد رشد کردند.

تولیدکنندگان غیرچینی فلزات نادر هم شاهد رشد سهام خود بودند. سهام شرکت لیناس استرالیا بیش از 15 درصد جهش کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها