پاسخ پلیس به برخی ابهامات؛

فرمانده پلیس تهران درباره چای خوردن نجفی در اداره آگاهی توضیح داد + عکس

رییس پلیس پایتخت جزئیات بیشتری از دستگیری شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دومش را تشریح کرد.

فرمانده پلیس تهران درباره چای خوردن نجفی در اداره آگاهی توضیح داد + عکس
کد خبر: 308341
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی در نشست خبری گفت: به محض اینکه ما باخبر شدیم، تمام‌عوامل پلیس اقدامات خود برای شناسایی قاتل را آغاز کردند و در همان دقایق اولیه با توجه به مستندات و مدارک و قرائن و شواهد متوجه شدیم که قتل از طرف ایشان است.

او ادامه داد: با توجه به اطلاعات و شواهدی که از فرزند خوانده، تماس‌ها و راننده‌اش به دست آوردیم، نمی‌خواستیم شرایط طوری شود که به خودش آسیبی برساند.

رحیمی با بیان اینکه شش نقطه که احتمال حضور نجفی در آن می‌رفت را شناسایی کردیم، گفت: یکی از این محل‌ها قم بود. یکی ویلایشان و... که در نهایت این فرد حوالی ساعت 19 در محدوده خیابان وحدت اسلامی مشاهده شد و در شرایط تردید برای معرفی خود به آگاهی بود که تنها مشاهده و دستگیر شد.

رحیمی با بیان اینکه نجفی هنگام دستگیری تنها بود، گفت: برخی گفتند چرا چایی جلوی این فرد بود؟ ما چایی را برای افسر پرونده و بعد از افطار آوردیم که به ایشان هم داده شد و این رفتار انسانی است.

او افزود: گفتند چرا کت و شلوار تن آن فرد بود؟ این فیلم‌ها وقتی گرفته شد که متهم تاره خودش را به آگاهی معرفی کرده و در حال توضیح بود.

رییس پلیس پایتخت در مورد سلاح محمدعلی نجفی نیز گفت: این فرد به سبب مسئولیتی که داشته تا سال 94 دارای مجوز حمل سلاح بوده اما محافظ نداشت، اما پس از آن تاریخ این طور نبوده و مجوزی نداشته است.

رحیمی با بیان اینکه قتل ساعت 10 انجام شد، گفت: متهم به قتل تا حدود یک ساعت پس از وقوع قتل در محل حضور داشته و مدارکش را جمع‌آوری کرده بوده؛ پس از آن فرزند این فرد به محل رسیده، مطلع شده است. ساعت 12 هم قتل محرز و پلیس وارد می‌شود؛ از اولین فرصتی که ما مطلع شدیم، اطلاع‌رسانی آغاز شد.

رییس پلیس پایتخت در مورد اینکه آیا تیر کمانه کرده و به پای نجفی برخورد کرده است، گفت: این موضوع کذب است؛ او هیچ‌ مجروحیتی نداشت، اما لباسش خونی بود.

او درباره دلیل سفر به قم نیز گفت: نجفی بعد از خروج از خانه به قم و سرمزار پدرش می‌رود؛ پس از بازگشت، دستگیر می‌شود.

نجفی

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها