پرتره هنرمندان معاصر موسیقی سوژه یک مجموعه عکس شد

پرتره تعدادی از هنرمندان شناخته شده معاصر موسیقی کشورمان در قالب یک مجموعه عکس با هنرمندی حسین ساکی همزمان با یکصدمین سال تأسیس هنرستان موسیقی تهیه شد.

پرتره هنرمندان معاصر موسیقی سوژه یک مجموعه عکس شد
کد خبر: 308362
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۵:۲۹:۳۲

اعتمادآنلاین| حسین ساکی عکاس و خالق مجموعه تصاویر هنرمندان موسیقی معاصر با اشاره به اهمیت معرفی پیشینه موسیقی کهن ایران گفت: اشاعه و ماندگاری موسیقی ایران، مرهون بزرگانی بوده که بعضاً در بین مردم گمنام هستند و معرفی آنان و آثار به جای مانده وظیفه بزرگی است که مدیران، رسانه‌ها و سایر هنرمندان نقش مهمی در این میان دارند. اگر چه در گذشته امکانات زیادی برای معرفی و ثبت آثار بزرگان حوزه موسیقی نبود ولی خوشبختانه دلسوزان حوزه هنر همت بزرگی به خرج داده و میراث خوبی برای نسل حاضر به جا گذاشته اند.

این عکاس هنری افزود: معرفی موسیقی دانان معاصر به نسل حاضر و آینده با توجه به امکانات پیشرفته کنونی، کار را بسیار آسان نموده ولی همت والایی برای اهداف بزرگ از جمله تهیه این مجموعه تصاویر می‌خواهد.

وی با اشاره به برگزاری جشن یکصدمین سالروز تأسیس هنرستان موسیقی در ایران گفت: به بهانه این رویداد بزرگ از بیش از 40 موسیقیدان برجسته کشور برای تهیه یک کتاب نفیس و ماندگارعکس هایی تهیه شد که با همکاری برخی نهادها به چاپ خواهد رسید. در این مجموعه از بزرگانی همچون فرهاد فخرالدینی، مجید انتظامی، نادر مشایخی، فریدون شهبازیان، حسن ریاحی و محمد اسماعیلی و تعدادی دیگر ازهنرمندان عکاسی انجام شده است.

حسین ساکی از هنرمندان عکاس کشورمان است که طی سال‌های گذشته در جشنواره‌های ملی و بین المللی حضور فعالی داشته است. از آثار وی تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی در ایران و خارج از ایران برگزار شده است.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها