برنامه ایران و روسیه برای هفته هنر و ادبیات جنگ

در دیدار رایزن فرهنگی ایران در روسیه و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با رئیس موزه جنگ مسکو، درباره برگزاری هفته هنر و ادبیات جنگ با برگزاری نشست‌های ادبی، نمایش فیلم و نمایشگاه کتاب و عکس در دو کشور ایران و روسیه، بحث و تبادل‌نظر شد.

برنامه ایران و روسیه برای هفته هنر و ادبیات جنگ
کد خبر: 308390
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۱۶:۴۹:۵۰

اعتمادآنلاین| قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه در این نشست گفت: در ایران نیز همانند موزه جنگ روسیه، موزه انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد که به معرفی تاریخ انقلاب و جنگ هشت‌ساله می‌پردازد.


او افزود: امیدوارم بتوانیم برنامه‌های مشترکی در زمینه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله ادبیات و سینما در حوزه جنگ ترتیب دهیم که ضمن آن، هنرمندان دو کشور با یکدیگر آشنا شوند و این موضوع منجر به اتفاقات بزرگ فرهنگی شود.


در ادامه الکساندر اشکولنیک، رئیس موزه جنگ مسکو با استقبال از افزایش روابط فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران گفت: در کمیته بین‌الملل موزه جنگ مسکو، روسای موزه‌های جنگ دنیا حضور دارند. امیدوارم دعوت از مدیر موزه انقلاب و دفاع‌ مقدس ایران برای عضویت در این شورا، زمینه‌ساز ارتباط و تبادلات فرهنگی هرچه بیشتر این دو مرکز فرهنگی شود.

عکس1


مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور گفت: بازدید از شهرهای ولگوگراد در روسیه و خرمشهر در ایران که با مقاومت خود در برابر متجاوزان در نتیجه جنگ موثر بودند، برای هنرمندان هر دو کشور می‌تواند موثر و قابل توجه باشد.


او در پایان پیشنهاد کرد، با ایجاد یک پل ادبی، هر سال یک کتاب روسی و یک کتاب ایرانی با موضوع جنگ و وطن‌دوستی انتخاب و ترجمه شود.


پس از این دیدار، رایزن فرهنگی ایران و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی از امکانات و بخش‌های مختلف موزه جنگ مسکو دیدن کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها