کد خبر: 308425
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۸:۵۳:۲۸
| |

گالری گردی در پایتخت؛

جمعه در گالری‌های تهران چه خبر است؟

«عجایب المخلوقات» و «کرسی خط» نمایش دهنده آثار حجمی ناهید آرین و علی خطایی دو هنرمند مجسمه‌ساز در گالری‌های اعتماد نگارستان و زیرزمین دستان است که جمعه 10 خردادماه افتتاح می‌شوند.

جمعه در گالری‌های تهران چه خبر است؟
کد خبر: 308425
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۸:۵۳:۲۸

اعتمادآنلاین| تعداد نمایشگاه‌های هنری که در آخرین روزهای ما مبارک رمضان و روز جمعه 10 خردادماه افتتاح می‌شوند به نسبت هفته‌های قبل کاهش پیدا کرده است. البته بسیاری از نمایشگاه‌هایی که هفته‌های گذشته افتتاح شده بودند، هنوز ادامه دارند و در گزارش پیش رو با مشخصات و آدرس گالری‌های برگزارکننده تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

گالری هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی ایوب امدادیان با عنوان «نقاشی‌های دیده نشده دهه 50» روز جمعه 10 خردادماه در گالری هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 افتتاح می‌شود. ایوب امدادیان پیش از این نیز، نقاشی‌هایش را در دی ماه 94 در گالری هور به نمایش گذاشته بود و آخرین نمایشگاه وی پیش از این نمایشگاه جدید، مردادماه سال 97 در گالری طراحان آزاد بود.

گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه انفرادی ناهید آرین با عنوان «عجایب المخلوقات» از 10 تا 28 خردادماه در گالری اعتماد نگارستان واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان برگزار می‌شود. ناهید آرین با آثار حجمی خود سعی در به نمایش گذاشتن عجایب مخلوقاتی دارد که خود آنها را خلق کرده است.

گالری زیرزمین دستان

گالری زیرزمین دستان، جمعه 10 خردادماه میزبان آثار علی خطایی هنرمند مجسمه ساز با عنوان «کرسی خط» خواهد بود. این نمایشگاه تا 24 خرداد ادامه دارد. گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 قرار دارد.

گالری انتظامی

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های سمانه طلاچیان با عنوان «سایه های روشن» از جمعه 10 خرداد در گالری انتظامی گشایش می‌یابد و تا 13 خرداد ادامه خواهد داشت. گالری انتظامی در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهر کتاب پلاک 608 طبقه دوم، واحد 5 قرار دارد.

گالری ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی و حجم شقایق سوزنکار با عنوان «مونو درام» که جمعه هفته گذشته در گالری ثالث واقع در خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره148 گشایش یافت تا 15 خردادماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند این هفته جمعه، این نمایشگاه را به عنوان یکی از مسیرهای گالری گردی خود قرار دهند.

گالری اثر

درست مقابل خانه هنرمندان ایران که همیشه نمایشگاه‌های هنری در آن دایر است و یکی از مسیرهای گالری گردی محسوب می‌شود، گالری اثر قرار دارد که تا 31 خردادماه میزبان آثار نقاشی جواد مدرسی با عنوان «ناسازه 2» است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «شروع ناسازه‌ها به یک دهه پیش برمی‌گردد، زمانی که مدرسی، پس از نمایش ناسازه 1، به نقاشی از ابنیه تاریخی و آبستره‌ای، ملهم از طبیعت و با بهره‌گیری از متریال‌ها و تکنیک‌های نوآورانه، پرداخت. ولی پس از گذار از این دوره کاری، دوباره به استفاده از رنگ روغن روی می‌آورد. «ناسازه 2»، مجموعه نقاشی‌هایی است که تخت‌ترین زاویه ساختمان‌ها درآنها تصویر شده است. رنگ‌های استفاده شده در این مجموعه، عموماً، رنگ‌های‌سرد و طیف وسیعی از رنگ‌های خاکستری را در بر می‌گیرد. در آثار عموماً پنجره‌هایی نشان داده شده‌اند که در پشت ساختمان‌ها پس زمینه‌ای از آسمانی گرفته دیده می‌شود و به نحوی حس ناخواندگی همیشگی که انسان در محیط پست مدرن دارد را نشان می‌دهد. با اینکه آپارتمان‌ها محل زندگی انسان‌ها هستند، هیچ انسانی در این آثار دیده نمی‌شود، سکوت و حسی از تنهایی، از اولین حس‌هایی است که این آثار به ما منتقل می‌کنند ولی با دقتی بیشتر وقتی نورهای پنجره‌ها و پرده‌های کنارزده و بسته شده را می‌بینیم، نیازی نیست که به دنبال انسانی بگردیم تا حس جریان داشتن زندگی را به ما القا کند؛ بلکه اثری که آدمی روی اشیا و محیط اطرافش می‌گذارد است که به ما یادآوری می‌کند زندگی چه شیرین و چه تلخ، همیشه در جریان است.»

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی چیدمان مونا آقابابایی که از روز جمعه 3 خردادماه در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول برپاست، این هفته نیز ادامه دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها