کد خبر: 308524
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۹:۳۳
| |

دیدار هیئتی از فراکسیون زنان مجلس با نایب رئیس دوم پارلمان فنلاند

رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در راس هیئتی از زنان مجلس با حضور و همراهی طیبه سیاوشی، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی با پائولا ریسیکو نایب رئیس پارلمان فنلاند در هلسینکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیئتی از فراکسیون زنان مجلس با نایب رئیس دوم پارلمان فنلاند
کد خبر: 308524
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۹:۳۳

اعتمادآنلاین| پروانه مافی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی در روابط دیپلماتیک میان دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سفر مقامات دو کشور در سطوح مختلف میان تهران - هلسینکی نشان از عمق روابط دوجانبه میان آنهاست.

وی در ادامه توسعه مناسبات همه جانبه را ضروری دانست و بر لزوم گسترش تبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

پروانه مافی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در فنلاند، گفت: نقش دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات میان کشورها حائز اهمیت است و بر تعمیق روابط روابط می‌افزاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بد عهدی‌ها و اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا علیه ایران، گفت: صلح و ثبات در دنیا در گروی حاکمیت قانون و احترام به قوانین بین المللی و همچنین پیش شرط پذیرش دولت ها در افکارعمومی ملت ها در جهان است.

پائولا ریسیکو نایب رئیس دوم پارلمان فنلاند در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی، ضمن ارزیابی مثبت از نقش گروه های دوستی دو کشور، بر توسعه و تداوم روابط پارلمانی میان ایران و فنلاند تاکید کرد.

نایب رئیس دوم پارلمان فنلاند افزایش حضور زنان در انتخابات پارلمانی اخیر فنلاند را بی سابقه خواند و گفت: در انتخابات اخیر پارلمان فنلاند که در ماه آوریل (فروردین) برگزار شد، 47 درصد از اعضای پارلمان جدید فنلاند را زنان تشکیل می دهند.

پائولا ریسیکو ضمن اشاره به تهدیدات امنیتی در شرایط جهان امروز، مسائل امنیتی، مسائل اقلیمی، حقوق بشر و حاکمیت قانون را از اولویت های فنلاند در ریاست دوره ای اتحادیه اروپا دانست.

نائب رئیس دوم پارلمان فنلاند در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های دو کشور، به تلاش برای افزایش فرصت ها در گسترش تعاملات تجاری، آموزشی و جامعه مدنی تاکید کرد.

در این دیدار طیبه سیاوشی، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی به بحث پیرامون نقض حاکمیت قانون در عرصه بین الملل پرداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها