فرصت رقابت میان شرکت های تولیدکننده داخلی لوازم خانگی

سال 98 برای شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی یک فرصت طلایی است چراکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی، گرچه مشکلات عدیده‌ای را بر سر راه تولید کنندگان قرار داده اما حذف شرکت‌هایی که بخش عمده ای از بازار لوازم خانگی کشور را در اختیار داشتند می‌تواند به کسب سهم بیشتر بازار تولیدکننده داخلی کمک کند.

فرصت رقابت میان شرکت های تولیدکننده داخلی لوازم خانگی
کد خبر: 308607
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سال 1398 به فرموده مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامیده شد. محقق شدن این شعار به فرموده ایشان باعث ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد شد. بر همین اساس تمامی بخش های تولیدی کشور می توانند از فرصت پیش رو استفاده و نمودار رشد صنعتی خودرا صعودی کنند.

با حذف شرکت های واردکننده در بازار که سهم خوبی از بازار ایران در حوزه صنعت لوازم خانگی داشتند، تولیدکنندگان داخلی می توانند با افزایش تیراژ تولید و البته افزایش کیفیت محصولات خود، بازار لوازم خانگی ایران را قبضه و حتی در بازارهای منطقه ای که در دوران تحریم همچنان روابط خوبی با ایران دارند، نفوذ بیشتری داشته باشند.

البته جدای از افزایش کیفیت محصولات داخلی، مقوله تولید تنها به دست بخش های تولیدی نیست، همچنان که مقام معظم رهبری بارها و بارها در خصوص همکاری نهادهای دولتی با شرکت های تولیدکننده تاکیدات فراوان داشته اند.

در این شرایط روش های متفاوتی برای حمایت از تولید با کیفیت وجود دارد. اراده تسهیلات کم بهره، تسهیل در فرایند تامین مواد اولیه، بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی و همچنین معافیت های مالیاتی بخشی از راهکارهای تولید موفق است.

در چنین شرایطی شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی برای کسب سهم بیشتر بازار وارد رقابت خواهند شد که همین امر به خودی خود کمک شایانی به افزایش کیفیت محصولات داخلی و در نتیجه کسب اعتماد بیشتر مردم خواهد کرد.

افزایش کیفیت و البته قبول آن توسط خریداران می تواند جای پای تولیدکنندگان داخلی در کشور را سفت کند. گرچه در حال حاضر واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است اما با این حال تولیدکنندگان نیز به دلایل تحریم با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می کنند. حمایت و البته نظارت دقیق بر این بخش مهم صنعتی باعث خواهد شد تا تولیدکننده و خریدار به محصول با کیفیت ایرانی اعتماد بیشتری کنند چنانکه می بینیم عدم نظارت باعث شده تا برخی از شرکت های تولیدکننده با نصب قطعات بی کیفیت و معیوب اعتماد خریداران را از بین ببرند، معضلی که راه برون رفت از آن نظارت دقیق نهاد های مربوطه است.

منبع: ال‌کا‌ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها