کد خبر: 308616
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۹:۴۷
| |

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران:

تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی اظهار کرد که تا زمانی که ارز 4200 تومانی به واردات کاغذ تخصیص داده شود، مشکلات این بازار حل نخواهد شد.

تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
کد خبر: 308616
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| ابوالفضل روغنی گلپایگانی 'tj: مشکلات بازار کاغذ با توجه به تولید داخل حل خواهد شد؛ در غیر این صورت منابع ارزی کشور به ایجاد شغل در کشورهای خارجی و واردات کاغذ بی‌کیفیت، تخصیص داده می‌شود و راه برای افرادی که از ارز 4200 تومانی سوءاستفاده می‌کنند باز می‌ماند.

وی ادامه داد: مابه‌التفاوتی که در نتیجه تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات کاغذ ایجاد شده باعث می‌شود افرادی به راه‌های فرعی رجوع کنند و این منابع مالی را در راه‌های دیگری به جز واردات کاغذ صرف کنند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران توجه به تولید داخل را یکی از راهکارهای برطرف شدن مشکلات بازار کاغذ عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ارز 4200 تومانی به واردات کاغذ تخصیص داده شود مشکلات این بازار حل نخواهد شد.

بحران کاغذ از پاییز 1396 آغاز شد و با وجود اینکه در همان سال با ترخیص یک محموله کاغذ از گمرک این بحران تا حدی کنترل شد اما افزایش نرخ ارز بار دیگر این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرد؛ تا جایی که حدود یک سال بعد در پی افزایش بی رویه قیمت کاغذ، صنف ناشران در نامه‌ای به مسئولان دولتی خواستار پیگیری جدی برای حل معضل کمبود و گرانی کاغذ شدند.

از طرف دیگر در روزهای آخر اسفند ماه 1397، دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ اعلام کرد که در سال گذشته 37 هزار و 354 تن کاغذ روزنامه‌ای و 218 هزار و 623 تن انواع کاغذ تحریر وارد کشور شده است، اما فقط 6915 تن کاغذ روزنامه‌ای و 13 هزار و 649 تن کاغذ تحریر با حواله معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ توزیع شده است به این معنا که سایر مقادیر که با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است. این معضل در سال جدید نیز ادامه داشت تا جایی که برخی نشریه‌ها و روزنامه‌ها مجبور به کم کردن تعداد صفحات خود شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها