جلیلی رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی:

حضور مردم در دفاع از فلسطین به موقعیت برتر ایران در منطقه کمک می‌کند

جلیلی رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد، همدلی و حضور مردم در دفاع از آرمان فلسطین در ایران می‌تواند به موقعیت برتر ما در منطقه کمک کرده و آرمان فلسطین را دوباره تقویت کند.

حضور مردم در دفاع از فلسطین به موقعیت برتر ایران در منطقه کمک می‌کند
کد خبر: 308673
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۲:۳۳

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، اسرائیل تقریبا در وضعیت برتری نسبت به کشورهای عربی و اسلامی قرار داشت، با مصر قرارداد صلح امضا کرده و بین سایر کشورهای عربی نیز مسابقه‌ای برای قرارداد صلح و روابط دیپلماتیک با اسرائیل درگرفته بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و اقداماتی که انقلاب ایران و امام(ره) انجام دادند، از جمله بحث نامگذاری روز قدس و راهپیمایی سراسری در کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، گفتمان سیاسی منطقه را تغییر داد و رژیم اسرائیل را تبدیل به رژیمی کرد که در موقعیت ضعف و دفاع قرار گرفت و از حالت تهاجم و حمله خارج شد.

رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: در شرایط کنونی واقعیت این است که اگرچه اسرائیل هنوز یک خطر و غده سرطانی برای جهان اسلام است اما دیگر در آن موقعیت برتر نسبت به کشورهای اسلامی قرار ندارد و نه تنها زورش به کشورهای اسلامی نمی‌رسد، بلکه حتی نمی‌تواند در مقابل گروه‌های شبه نظامی مانند حزب الله و یا گروه‌های اسلام‌گرا همچون حماس و جهاد اسلامی مقاومت کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: به محض اینکه اسرائیل با این گروه‌ها درگیر می‌شود، آثار و تبعات سنگینی بر افکار عمومی منطقه و جهان می‌گذارد و از مردم فلسطین حمایت می‌شود. این نشان می‌دهد اقداماتی از جمله این حرکت نمادین و نیز اتحاد کشورهای اسلامی و مردم مسلمان برای حمایت از ارمان فلسطین امری اساسی است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با توجه به شرایطی که ما در مناطق خاورمیانه داریم، تهدیداتی که آمریکایی‌ها علیه ایران دارند، حضور نظامی خود را به رخ ما می‌کشند و تهدید به درگیری نظامی می‌کنند، اتحاد، همدلی و حضور مردم در دفاع از آرمان فلسطین در ایران می‌تواند به موقعیت برتر ما در منطقه کمک کرده و آرمان فلسطین را دوباره تقویت کند.

وی اضافه کرد: این اتحاد و همدلی می‌تواند برای مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی قوت قلب بوده، برای جهان اسلام عامل مثبت و اثرگذاری در مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی باشد، موقیعت رو به سقوط و سراشیبی رژیم صهیونیستی را تسریع کند تا منطقه خاورمیانه از شر این رژیم جعلی و ضد بشری نجات یابد.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه در سالی که انقلاب پیروز شد، گروه‌هایی که برای فلسطین مبارزه می‌کردند، عمدتا یا گرایش‌های چپ کمونیستی و سوسیالیستی و یا گرایش‌های ناسیونالیستی و عربی داشتند، عنوان کرد: بزرگ‌ترین خدمتی که امام(ره) به آرمان فلسطین کرد، احیای جایگاه اسلامی مبارزات مردم علیه رژیم صهیونیستی بود که آن را از یک مبارزه قومی، سیاسی و جناحی به یک مبارزه فراگیر اسلامی و انسانی تبدیل کرد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که افکار عمومی در جهان اسلام و حتی فراتر از آن به حمایت از فلسطین تقویت شده و گروه‌های اسلام‌گرا نیز تقویت شوند. این اندیشه اسلام‌گرایی و امام(ره) باعث شده که امروز اسرائیل در موقعیت ضعف قرار گیرد. این اقدام امام(ره) و حمایتی که ایشان و انقلاب ایران از فلسطین انجام دادند، بزرگ‌ترین خدمت امام(ره) به آرمان فلسطین و تمام مسلمانان جهان بوده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در راهپیمایی امسال باید اتحاد خود را به جهان نشان دهیم و نباید مسائل سیاسی، جناحی و داخلی را در روز قدس مطرح کنیم، تصریح کرد: در کنار این راهپیمایی باید برای همگرایی اقتصادی و سیاسی در جهان اسلام تلاش کرده و به دنبال کاهش تنش‌ها و رفع اختلافات در جهان اسلام باشیم. وزیر امور خارجه ما پیشنهاد خوبی مبنی بر امضای قرارداد منع تجاوز در منطقه خلیج فارس را دادند که می‌تواند گام موثری در تنش‌زدایی در جهان اسلام باشد.

وی افزود: به هر میزان که بتوانیم تنش‌های بین کشورهای اسلامی مانند ایران، عربستان، امارات، کویت و کشورهای عربی منطقه را کاهش دهیم و اطمینان، اتحاد، اعتماد و همراهی بیشتری در جهان اسلامی ایجاد کنیم، می‌توانیم به ضعف رژیم صهیونیستی و نجات فلسطین کمک کنیم. باید مظلومیت مردم فلسطین، ظلمی که اسرائیل علیه بشریت انجام داده و تجاوزی که به سرزمین آن‌ها انجام می‌دهد را به جهان معرفی کرده و از طریق امکانات دولت‌های اسلامی در جهان، افکار عمومی جهان را علیه رژیم صهیونیستی بسیج کنیم.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: وقتی نیروهای مقاومت در جهان ببینند که مردم کشورهای اسلامی به ویژه کشور بزرگ ایران و سایر کشورهای اسلامی همراه آن‌ها هستند، آرمان آن‌ها را می‌دانند، با اشغالگری مبارزه می‌کنند و علیه رژیم اسرائیل متحد هستند، قدر مسلم نیروهای مقاومت در سرتاسر جهان اسلام تقویت می‌شوند، مردم فلسطین روحیه می‌گیرند و به این مبارزه خود ادامه می‌دهند تا روزی که سراشیبی سقوط رژیم اسرائیل تسریع شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها