کد خبر: 308705
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۰:۳۹:۱۶
| |

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

مقاومت نیازمند حمایت سیاسی امت اسلامی است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مقاومت همیشه به حمایت سیاسی امت اسلامی نیاز دارد و تبلور آن در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد که موضوع فلسطین تنها مربوط به کشورهای عربی نیست.

مقاومت نیازمند حمایت سیاسی امت اسلامی است
کد خبر: 308705
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۰:۳۹:۱۶

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت روز قدس بیان کرد: علت اهمیت آن در درجه اول، پروژه جدید معامله قرن استکبار جهانی است که تلاش می‌کند زحمات، موفقیت‌‎ها و دستاوردهای عظیم مقاومت که در طی سال‌های اخیر با پیروزی مکرر حماس و مقاومت علیه اسرائیل بدست آمده را از بین ببرد و دوباره شرایط را به نقطه صفر باز گرداند.

وی افزود: به نظر می‌‎رسد روز قدس امسال در واقع اقدام علیه معامله قرن و محکوم‌کردن آن توسط امت اسلامی است، این راهپیمایی تاثیر زیادی در محکوم کردن این اقدام آمریکا و صهیونیست خواهد داشت و جلوی انتقال سفارت آمریکا به فلسطین اشغالی و همچنین اقدامات آمریکا در جهت واگذاری جولان به اسرائیل را قطعا خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که راه‌حل قدس، برگزاری رفراندوم برای تشکیل یک حکومت قانونی با رای همه مردم ساکن و آواره فلسطین اشغالی است.

ترقی در خصوص ارزیابی نقش امام(ره) در احیای مساله قدس و فلسطین خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، موجب تبدیل شدن موضوع فلسطین به مساله اصلی جهان اسلام و رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین به جهان شد و مقاومت را از یک حرکت ناسیونالیستی به یک حرکت اسلامی تبدیل کرد و موجب شد امروز با حمایت جهان اسلام، مبارزه ملت فلسطین از مبارزه با سنگ به مبارزه با موشک علیه اسرائیل ارتقا پیدا کنند.

وی در ارتباط با تاثیر روز قدس در ایجاد وحدت میان مسلمان اضافه کرد: طبیعتا به دلیل اینکه روز قدس به عنوان مساله اصلی جهان اسلام است، محور مهم وحدت حامیان مقاومت در جهان اسلام شده است و امت اسلامی در موضوع فلسطین با یکدیگر اتفاق‌نظر فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص تاثیر راهپیمایی روز قدس در قدرت مقاومت در منطقه تصریح کرد: مقاومت همیشه به حمایت سیاسی امت اسلامی نیاز دارد و تبلور آن در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد که موضوع فلسطین تنها مربوط به کشورهای عربی نیست بلکه موضوعی است که به همه جهان اسلام ارتباط دارد و نقش بازدارندگی گسترده‌ای علیه سیاست آمریکا و صهیونیست خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها