کد خبر: 308871
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۰۸:۱۴:۴۷
| |

سرپرست پنتاگون از تحرکات چین در دریای جنوبی انتقاد کرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اقدامات چین برای «سرقت فناوری» از دیگر کشورها و مدرن‌سازی مواضع دست‌ساز در دریای چین جنوبی را «ابزار تهدید» توصیف کرد.

سرپرست پنتاگون از تحرکات چین در دریای جنوبی انتقاد کرد
کد خبر: 308871
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۰۸:۱۴:۴۷

اعتمادآنلاین| «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا در کنفرانس امنیتی بین‌المللی در سنگاپور هشدار داد که جزایر مصنوعی می‌توانند به باجه‌ای برای اخذ عوارض تبدیل شوند؛ گرچه شاناهان در سخنانش مستقیما به نام چین اشاره‌ای نکرد، اما به وضوح نشان داد که هدف چیست.

او در ادامه گفت آمریکا مایل به همکاری با چین است و از رقابت استقبال می‌کند اما رفتاری که حاکمیت ملی دیگر کشورها را از بین ببرد و مایه بی‌اعتمادی به نیات چین شود، باید متوقف شود. او گفت آمریکا به این منطقه متعهد است و در برنامه‌هایی برای امن نگه داشتن آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

شاناهان به خبرنگاران گفت در کنفرانس «دایالوگ شانگری-لا» از اقدامات پکن برای استفاده از تهدید و اجبار برای پیشبرد منافع خودش انتقاد می‌کند. او گفت ساخت باند و استقرار موشک‌های زمین به هوا در آن جزایر "بیش از حد" است و فراتر از تدابیر دفاعی محسوب می‌شود.

سخنان وزیر دفاع موقت آمریکا اندکی پیش از دیدار او با وی فنگه، وزیر دفاع چین در حاشیه کنفرانس امنیتی شانگری-لا مطرح شد. اظهارات او نشان‌دهنده تیرگی روابط آمریکا با چین است؛ در شرایطی که آمریکا جنگ تجاری علیه پکن به راه انداخته، تحریم‌هایی را علیه شرکت هوآوری اعمال کرده و فروش تسلیحاتی به تایوان را تایید کرده است. پنتاگون اعلام کرد، شاناهان و وزیر دفاع چین راه‌های ایجاد روابط نظامی بهتر را بررسی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها