گزارش «اعتمادآنلاین» از جزئیات پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی؛

وکیل نجفی: موکلم اجازه نداد از خبرنگار صداوسیما شکایت کنیم/ حضور دوباره شاهد در پلیس آگاهی و دادسرای امور جنایی تهران/ راضی نیستم عکس‌های شخصی‌ام در رسانه‌ها منتشر شود

علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی نجفی گفت: ما به عنوان وکلای دکتر نجفی باید در صحنه حاضر می‌بودیم.

وکیل نجفی: موکلم اجازه نداد از خبرنگار صداوسیما شکایت کنیم/ حضور دوباره شاهد در پلیس آگاهی و دادسرای امور جنایی تهران/ راضی نیستم عکس‌های شخصی‌ام در رسانه‌ها منتشر شود
کد خبر: 308904
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ طباطبایی ادامه داد: به ما گفته شده بود بازسازی صحنه جرم ساعت 4 بعدازظهر انجام خواهد شد، اما قبل از ساعت 4 به محل رسیدیم و متوجه شدیم که بازسازی صحنه جرم ساعتی قبل از زمانی بود که به ما گفتند. ما از رئیس قوه قضائیه درخواست داریم تا برای رعایت قانون در این خصوص تذکر دهند.

وی همچنین با انتقاد از فیلمی که صداوسیما از صحنه ورود نجفی به پلیس آگاهی پخش کرد، گفت: صداوسیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد دکتر نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند.

این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته بود و صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که جای تأسف دارد.

این موضوع باعث تخریب دکتر نجفی شد. ما خواستیم از خبرنگاری که این کار را کرده بود شکایت کنیم، اما دکتر نجفی قبول نکرد و گفت این خبرنگار انسان خوبی است و واقعیت‌ها کم‌کم رو می‌شود.

علیزاده‌طباطبایی گفت: ما به عنوان وکلای نجفی پیگیر پرونده هستیم و واقعیت‌ها را بیان خواهیم کرد. ما همچنین به دنبال دلجویی از خانواده مقتول نیز هستیم؛ البته هنوز آن‌ها را پیدا نکرده‌ایم. ما به آن‌ها تسلیت می‌گوییم و از اتفاقی که افتاده است، متأثر هستیم.

حضور دوباره شاهد در پلیس آگاهی و دادسرای امور جنایی تهران

گفتنی است ؛ یک روز بعد از بازداشت محمد علی نجفی به اتهام قتل همسردوم خود میترا استاد ؛ شاهدی وارد این پرونده شد که ابعادی از زندگی میترا استاد را فاش کرد. این فرد به اداره دهم آگاهی رفته و آنچه از زندگی و شخصیت و اهداف میترا استاد مدعی بود که می داند در اختیار کارآگاهان قرار داد.

او دیروز نیز به درخواست مرجع قضایی بار دیگر با مراجعه به آگاهی و سپس دادسرای امور جنایی تهران ؛ ادعاهای خود را برای قاضی محمد شهریاری مطرح کرد و نوشت و در پرونده قرار داده شد که بررسی بر روی نکاتی که این شاهد در اختیار پلیس و مراجع قضایی قرار داده است از امروز به طور جدی تری آغاز شده است.

نجفی

بررسی تلفن‌های همراه میترا استاد و ارتباطات مقتول

صبح امروز محمد علی نجفی باردیگر برای انجام ادامه تحقیقات قضایی از اداره آگاهی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

دراین جلسه بازپرسی تحقیقاتی روی ارتباطات میترا استاد با افراد مختلف با بازبینی تماس های تلفنی این فرد صورت گرفت و در ادامه محمد علی نجفی نیز به سوالاتی در خصوص این ارتباطات به محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران پاسخگوشد.

پس از انجام این تحقیقات تیم پلیس و قضایی برای انجام بازسازی صحنه قتل میترا استاد همراه متهم این پرونده راهی منطقه سعادت آباد تهران و برج آرمیتا شدند.

نجفی

شکایت از صداوسیما بخاطر نحوه پوشش پرونده نجفی

با قتل میترا استاد در طبقه هفتم برج آرمیتا و اعلام خبر قتل و پیداشدن دست‌نوشته‌هایی فضای مجازی و رسانه‌ها مملو از جزییات جنایت شد.

فیلم‌ها و عکس‌هایی که حاوی صحنه‌ها و اظهارنظر‌های تکان‌دهنده‌ای بود. هر رسانه‌ای به طریقی سوار این موج بود تا این‌که خبر از دستگیری و اعترافات محمدعلی نجفی رسید. همزمان خبرنگار صداوسیما در پلیس آگاهی حضور داشت و با انتشار ویدیو‌هایی اعترافات شهردار سابق در فضای مجازی پخش شد.

ویدیو‌هایی که توسط صداوسیما منتشر شده است، نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی با ظاهری معمول در حالی که در دفتر آگاهی تهران روی مبلی در برابر رئیس‌پلیس آگاهی نشسته، مشغول نوشیدن چای است.

در فیلم دیگری خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را مقابل دوربین گرفته و این‌گونه عنوان می‌کند که این اسلحه ارتکاب جرم است و در حالی که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد، درباره تعداد گلوله‌های شلیک‌شده به مقتول را توضیح می‌دهد.

او در برابر دوربین نشان می‌دهد و می‌گوید که در این کلت کمری 13 فشنگ باید وجود داشته باشد، اما با شلیک 5 گلوله تنها 8 تیر در اسلحه به جا مانده است. با انتشار این فیلم‌ها هجمه‌هایی به این ویدیو‌ها شده است که گفته می‌شود چرا آلت قتاله باید در دست خبرنگار صداوسیما باشد یا با آن اسلحه چرا جلوی دوربین آمده است؟

این نقد‌ها در حالی مطرح شده است که داود فتحعلی‌زاده، خبرنگار صداوسیما، در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: «این وظیفه یک خبرنگار است که اطلاع‌رسانی کند و مطمئنا روی آلت قتاله کار تحقیقاتی شده و انگشت‌نگاری‌های پلیسی گرفته شده است و بهتر است در این شرایط پاسخگوی سوالات شما نباشم.»

با انتشار این ویدیو‌ها سوالات زیادی به وجود آمد که آیا محمدعلی نجفی نسبت به انتشار فیلم‌هایش در پلیس آگاهی یا عکس‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده است، رضایت دارد؟

نجفی: از انتشار عکس‌های شخصی‌ام در رسانه‌ها راضی نیستم

صبح دیروز محمدعلی نجفی در دادسرا به این سوالات پاسخ داد گفت: «عکس‌های خود را بدون پوشش و به صورت مجله‌ای در روزنامه‌ها دیدم. من واقعا راضی نیستم چرا که عکس‌های زیادی از من وجود دارد؛ چرا رسانه‌ها به دنبال تصاویری می‌روند که جنجالی است. این‌ها همه برنامه‌ریزی‌شده است؛ عکس‌هایی که هیچ وقت دلم نمی‌خواست منتشر شود، اما خیلی زود به سوژ‌های پربازدید فضای مجازی تبدیل شد.» او درباره فیلم منتشرشده‌اش در پلیس آگاهی هم گفت: «پس از اعترافات و معرفی خود به پلیس خبرنگار صداوسیما خواست که فیلم بگیرد، اما من نمی‌خواستم در آن شرایط فیلم و عکسی گرفته شود، اما با درخواست آن‌ها موافقت کردم.»

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، هم درباره فیلم‌های منتشرشده در پلیس آگاهی پایتخت هم گفت: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت 7 غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده است. این‌ها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

رئیس پلیس تهران: انتقادات درباره برخورد مأموران با آقای نجفی را می‌پذیریم

سردار حسین رحیمی درباره حواشی به وجود آمده از نوع برخورد پلیس با محمد علی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: زمانیکه از آقای نجفی فیلم گرفته شد مربوط به موقعی بود که وی به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی‌های مقدماتی از آقای نجفی در حال انجام بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ما برخی از انتقادات را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آنطور نیست که ما بگوییم ایرادی نداریم، ممکن است مأمور ما اشتباهی داشته باشد اما سوء نیتی در کار نبوده است.

به گفته رحیمی پلیس و دستگاه قضایی درحال پیگیری پرونده آقای نجفی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها