واعظ آشتیانی به اصولگرایان مجلس:

مراقب بازی‌ سیاسی اصلاح‌طلبان باشید

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید: در انتخابات بعدی مجلس شانس اصول‌گرایان به مراتب بیشتر از اصلاح‌طلبان است.

مراقب بازی‌ سیاسی اصلاح‌طلبان باشید
کد خبر: 308976
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی ، فعال سیاسی اصولگرا درباره تاثیرات مثبت موفقیت اصولگرایان مجلس در انتخابات هیات رییسه و تاثیر آن در انتخابات اسفندماه 98، گفت: این انتخابات را از چند منظر می توان تحلیل کرد؛ اولا مجلسی‌های اصلاح طلب می خواستند عملکرد ضعیف هئیت رئیسه را در این دوره نشان بدهند و بار هیات رئیسه جدید را بر دوش اصولگرایان بگذارند تا بعدا مدعی شوند که سال آخر اگر مجلس توفیقی مانند سه سال گذشته نداشته اصول‌گرایان هم در این ماجرا نقش داشته ‌اند.

وی تصریح کرد: تحلیل دیگر هم این است که اصلاح طلبان مجلس با توجه به اینکه افکار عمومی نسبت به آنان نگاه مثبتی ندارد و کارشناسان سیاسی نیز دارای نقدهای فراوانی به عملکرد آنها هستند، خواستند به نوعی به دنبال جابجایی نیرو و تغییرات در هئیت رئیسه باشند تا افکار عمومی را راضی کنند که ما در انتخابات به گونه‌ دیگر تصمیم گرفته‌ایم تا کارآمدی را دنبال کنیم ولی اجازه داده نشد. هرچند در کلیت ماجرا من معتقدم این یک سال آخر چندان تاثیری در انتخابات اسفندماه ندارد.

واعظ آشتیانی با تاکید براینکه این انتخابات هیات رئیسه یک بازی سیاسی بود، خاطرنشان کرد: این بازی برای آن بود که بار ناکارآمدی مجلس بین همه‌ گروه ها تقسیم شود لذا اصولگرایان باید مراقب باشند و هوشمندانه‌تر عمل کنند. اصول‌گرایان اگر باور داشته باشند پیروزی بدست آوردند و هوشمندانه ائتلاف کردند چرا این هوشمندی را در این سه سال اجرا نکردند و در دوره آخر به فکر این کار افتادند؟ این سوالی است که می‌شود از اصول‌گرایان داشت و به نظرم انتخابات مجلس بازی بوده است و هیچ هوشمندی از طرف اصولگرایان رخ نداده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید تکرار چنین ائتلاف هایی بین طیف های مختلف اصولگرا می تواند رمز پیروزی این جریان در انتخابات مجلس 98 باشد، گفت: قطعا تکرار چنین ائتلاف هایی به نفع اصولگرایان است و این انتخابات هم می تواند پالس مثبتی به انتخابات اسفند ماه باشد و بعضی معاملات حزبی قبل از انتخابات را جابجا کند ولی در عین حال این باور که اصلاح طلبان هیچ کاری در مجلس دهم انجام نداده و نتوانستند انجام دهند به کمک اصولگرایان خواهد آمد. ما این ناکارآمدی را در عملکرد شورای شهر تهران نیز می بینیم که اصلاح طلبان بازنده بازی هستند. البته بازخورد این ائتلاف بین مستقلین و ولایی‌ها در افکارعمومی بیشتر به نفع مستقلین بوده است.

واعظی آشتیانی در ارزیابی اش از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن مجلس بعدی، گفت: در انتخابات بعدی مجلس، شانس اصول‌گرایان به مراتب بیشتر از اصلاح‌طلبان است. البته اصول‌گرایان اگر با تدبیر عمل نکنند این شانس را از دست می دهند. باید منطقی و هوشمندانه وارد معاملات شوند و نیروهایی کارآمد و شجاع، که عملکرد مثبتی دارند را معرفی کنند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که در مجلس بعدی اصول‌گرایان اکثریت باشند و نقش اصلاح طلبان را در آن مجلس خیلی کم رنگ می دانم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها