عرضه سهام دولتی 18 بنگاه در بورس کلید خورد

به زودی سهام دولتی 18 شرکت از جمله دو شرکت بیمه‌ای و سه بانک توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه خواهد شد؛ هر چند که تاریخ عرضه این سهم‌ها هنوز رسماً اعلام نشده اما هیات واگذاری با این عرضه‌ها موافقت کرده است.

عرضه سهام دولتی 18 بنگاه در بورس کلید خورد
کد خبر: 308986
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۰:۳۳:۲۰

اعتمادآنلاین| به تازگی هیأت واگذاری، با عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی وفرابورسی موافقت کرده است. بر این اساس مقرر شد سهام این شرکت‌ها به صورت بلوکی و یکجا مطابق مقررات به عموم متقاضیان واگذار شود.

هیأت واگذاری در این راستا قیمت پایه این سهام را نیز مطابق آئین‌نامه نحوه قیمت‌گذاری سهام به تصویب رساند. با توجه به دستورالعمل قیمت‌گذاری، قیمت عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس و فرابورس به این صورت است که قیمت تابلو در روز قبل از عرضه را در نظر می‌گیرند و این قیمت را به علاوه 20 درصد می‌کنند؛ به شرطی که این قیمت از قیمت پایه‌ای که مد نظر هیأت واگذاری است پایین‌تر نباشد بر روی تابلو خواهد رفت.

بر اساس مصوبه هیأت واگذاری سهام دولتی 18 شرکت عرضه خواهد شد که این شرکت‌ها عبارتند از شرکت‌های پالایشگاه نفت لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز، بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ایران و دو شرکت بیمه‌ای شامل بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و همچنین هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا و نیز شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه‌گذاری ملی ایران.

مطابق ماده 40 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی هیأت واگذاری دارای اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری نسبت به قیمت‌گذاری و سایر شرایط واگذاری سهام دولت بوده و ترکیب این هیأت عبارت است از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس هیأت)، وزیر دادگستری، رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر این هیأت هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها