کد خبر: 309004
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۰:۵۴:۳۶
| |

رئیس ستاد تظنیم بازار:

وضعیت بازار شکر در حال عادی شدن است

رئیس ستاد تظنیم بازار با اشاره به موجودی انبارهای شکر و واردات شکر خام گفت: با توجه به برداشت محصولات بهاره وضعیت بازار شکردر حال عادی شدن است.

وضعیت بازار شکر در حال عادی شدن است
کد خبر: 309004
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۰:۵۴:۳۶

اعتمادآنلاین| عباس قبادی رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت،‌معدن و تجارت امروز در نشست خبری در مورد تنظیم بازار گفت: در مورد وضعیت تنظیم بازار شکر قبل از اتفاقاتی که در بازار رخ داد هشدار داده بودیم که با توجه به نزدیک شدن به شب عید و ماه رمضان باید در مورد منابع شکر اطمینان خاطر وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به وقوع سیل در فروردین ماه کارخانجات شکر مجبور شدند، درهای انبارهای خود را برای جلوگیری از نفوذ آب به انبارها ایزوگام کنند و به همین دلیل تسویه شکر در کارخانجات به تاخیر افتاد.

قبادی با بیان اینکه اکنون مشکلات مربوط به شکر در بازار رفع شده و سوپرها شکر را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند، گفت: شرایط بازار شرکت در حال عادی شدن است و حدود یک میلیون تن شکر در انبارها و در حال واردات و همچنین در حال ترخیص از گمرکات کشور است.

رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، اظهار داشت: همچنین با برداشت محصولات بهاری نیشکر قطعا وضعیت بازار شکر بهتر خواهد شد.

وی در ادامه در مورد خرما بیان داشت: قیمت خرما حدود 15 تا 35 هزار تومان در بازار است البته با توجه به اینکه ما دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم نباید بدین ترتیب قیمت برای مصارف داخلی رقم بخورد.

قبادی با اشاره به صادرات 300 هزار تنی خرما بیان داشت: برای تنظیم بازار خرما و جلوگیری از افزایش خرما پیشنهاد ممنوعیت صادرات خرما را دادیم، اما مورد تصویب واقع نشد و قرار شد که برای تنظیم بازار برای صادرات آن تعرفه قرار دهند که اخذ تصمیم در این مورد هم دیر اتفاق افتاد.

وی با اشاره به قیمت‌های بالای صادرات خرما که حدود 50 هزار تومان است، گفت: وقتی قیمت صادرات خرما بالا باشد قطعا در داخل هم قیمتی که برای عرضه تعیین می‌شود، حدود قیمت صادراتی خواهد بود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت خرما تا 35 هزار تومان بودیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها