مهر تایید وزارت بازرگانی آمریکا بر کاهش رشد اقتصادی این کشور

رشد اقتصادی بازبینی شده آمریکا در سه ماهه نخست سال به 3.1 درصد کاهش یافت.

مهر تایید وزارت بازرگانی آمریکا بر کاهش رشد اقتصادی این کشور
کد خبر: 309044
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۱:۴۷:۴۷

اعتمادآنلاین| هر چند که رشد اقتصادی بازبینی شده 0.1 درصد کمتر از رشد اعلام شده اولیه بوده است اما با توجه به تعطیلی موقت دولت این کشور رشد خوبی محسوب می‌شد. طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، میزان صادرات و تقاضا برای خرید خودرو طی این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال مساله نگران کننده برای شرکت‌های آمریکایی این است که سودآوری آنها برای دومین فصل متوالی کاهش یافته است و این وضعیت نگران‌کننده طی سه سال اخیر سابقه نداشته است. این وزارت خانه هم چنین گفته است درآمد قابل تصرف تعدیل شده کارکنان آمریکایی در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 کاهش یافته است هر چند که میزان آن اعلام نشده است.

جیم سولیوان، کارشناس مؤسسه «فرکوئنسی اکونومیکس» گفت: هر چند که رشد تولید ناخالص داخلی در سطح نیرومندی باقی مانده است اما جنگ تجاری و بهای نفت هنوز رشد را تهدید می‌کند.

با توجه به کاهش واردات و افزایش صادرات، کسری تراز حساب تجاری آمریکا به ویژه با شرکای آسیایی کاهش یافته است اما با توجه به رسیدن سطح واردات به پایین‌ترین میزان خود در طول شش سال اخیر، برخی کارشناسان نسبت به آهسته شدن آهنگ رشد اقتصادی هشدار داده‌اند.

طبق اعلام مقامات آمریکایی، تعطیلی موقت سی و پنج روزه ابتدای امسال دولت این کشور که طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ آمریکا نیز محسوب می‌شود باعث شد تا رشد اقتصادی این کشور 0.3 درصد کاهش یابد. این تعطیلی بر فعالیت بخشی از خدمات دولتی تأثیر گذاشت که ارتباط نزدیکی با برخی فعالیت‌های اقتصادی دارند.

با وجود کاهش رشد اقتصادی بازبینی شده نسبت به آمارهای اولیه، رشد سه ماهه نخست سال 2019 بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بیشترین رشد فصلی این کشور از سال 2015 تاکنون بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها