کد خبر: 309047
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۱:۵۲:۰۰
| |

وزیر خارجه عربستان به مشارکت قطر در نشست مکه واکنش نشان داد

وزیر خارجه عربستان به مساله مشارکت قطر در دو نشست سران کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و احتمال اینکه این حضور به آغاز حل بحران منطقه خلیج فارس کمک کند، پرداخت.

وزیر خارجه عربستان به مشارکت قطر در نشست مکه واکنش نشان داد
کد خبر: 309047
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی که در شهر مکه با حضور «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، اعلام کرد: قطر در نشست‌های قبلی نیز شرکت کرده بود، موضع‌گیری عربستان و دیگر کشورهای عربی دستیابی به راه‌حلی برای بحران موجود میان این کشورها و قطر است و اگر قطر به مسیر درست بازگردد، ان‌شاء‌الله راه‌حلی ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر تاکید کرد که حضورش در نشست‌های سه‌گانه مکه براساس اصل حمایت دوحه از اقدامات مشترک کشورهای عربی و اسلامی انجام شده است.

نخست‌وزیر قطر به نمایندگی از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور در دو نشست فوق‌العاده کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس در کاخ الصفا در شهر مکه حضور یافت، همچنین آل ثانی در چهاردهمین نشست سران کشورهای اسلامی در این شهر شرکت کرد.

این اولین بار از زمان آغاز بحران در منطقه در ژوئن 2017 میان دوحه و چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) است که قطر در این سطح بالا در نشست‌هایی با میزبانی عربستان شرکت می‌کند.

همچنین «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تاکید کرد: بازسازی سازمان همکاری اسلامی و توسعه و اصلاح دستگاه‌های آن برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یک نیاز مبرم است.

او افزود: عربستان با میزبانی این نشست‌ها و همکاری با کشورهای عضو و دبیرخانه سازمان جهت تسریع در اجرای راهکارهای مشترک و تحقق خواسته‌های مردم کشورهای اسلامی تلاش خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها