کد خبر: 309190
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۶:۲۳:۲۷
| |

استارت موفق «استارلینک» برای دسترسی جهانی به اینترنت

60 ماهواره نخست «استارلینک» شرکت «اسپیس ایکس» که تقریباً یک هفته است در حال گردش به دور زمین هستند، صفحات خورشیدی خود را با موفقیت باز کردند.

استارت موفق «استارلینک» برای دسترسی جهانی به اینترنت
کد خبر: 309190
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۶:۲۳:۲۷

اعتمادآنلاین| ماهواره‌هایاستارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال 2015، با درخواست «ایلان ماسک» مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

به گزارش انگجت، وی در سال 2017 برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

ماسک باید حداقل 400 ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل 800 ماهواره به فضا بفرستد.

60 ماهواره اولیه این مأموریت بیش از یک هفته گذشته به فضا ارسال شدند که حال یکی از سخنگوهای شرکت «اسپیس ایکس» اعلام کرده که ماهواره‌های «استارلینک» صفحات خورشیدی خود را با موفقیت باز کرده، نیروی مثبت تولید کرده و با ایستگاه‌های زمینی ارتباط برقرار کرده‌اند.

انتظار می‌رود که این ماهواره‌ها تا 3 تا 4 هفته به ارتفاع کامل خود نرسند. البته اغلب این ماهواره‌ها از سیستم پیش‌رانش برای رسیدن به ارتفاع مؤثر استفاده کردند و برای تماس اولیه خود از آنتن‌های پهنای باند که توسط صفحات خورشیدی حمل می‌شود، استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها