کد خبر: 309212
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از فینال لیگ قهرمانان اروپا گزارش می‌دهد

نبرد غول‌های انگلیسی در مادرید/ برنابئو در آستانه فینالی تاریخ‌ساز

نمایش دو تیم انگلیسی در شوی مادرید می‌تواند آغاز عصری نو در فوتبال باشد.

نبرد غول‌های انگلیسی در مادرید/ برنابئو در آستانه فینالی تاریخ‌ساز
کد خبر: 309212
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- در خیابان‌های منتهی به ایستگاه اصلی قطار مادرید می‌توانید به وضوح هواداران لیورپول را ببینید که پشت پیراهن معروف‌شان تعداد فینال‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند حک شده است. هواداران لیورپول چنان هیجان‌زده‌ هستند که گویی تاتنهام را بسیار ضعیف‌تر از تیمی می‌دانند که 26 امتیاز کمتر از خودشان در لیگ به دست آورده‌اند.

لیورپولی‌ها در انتظار ششمین قهرمانی هستند، اما تاتنهام نخستین بار است که راهی فینال می‌شود.

در کنار شادی لیورپولی‌ها می‌توانید بنرهای بزرگی را ببینید که عدد 6 در پیشواز ششمین قهرمانی لیورپول روی آن حک شده است. قرمزهای آنفیلد در صورت قهرمانی دوباره بایرن مونیخ و بارسلونا را پشت سر می‌گذارند و در رده سوم جدول برترین‌های اروپا بعد از میلان می‌ایستند.

در این جدول رئال‌مادرید با 13 قهرمانی در صدر است، اما فاصله لیورپول و میلان در صورت قهرمانی امشب لیورپول به یک پله خواهد رسید. تعداد قهرمانی‌های لیورپول بیشتر از تمام تیم‌های انگلیسی در کنار هم و دو برابر قهرمانی‌های منچستریونایتد رقیب سنتی آنها خواهد بود.

اما شرایط برای تاتنهام کاملاً متفاوت است. مسیر رسیدن تاتنهام به فینال از گل دقیقه 89 هری کین مقابل آیندهوون در مرحله گروهی و در شرایطی که تیم نزدیک به حذف بود آغاز شد و گل دقیقه 95 مقابل آژاکس آن را تکمیل کرد.

تاتنهام تا به حال هرگز در شرایط مشابه نبوده و پیروزی در فینال مادرید، تاریخ این تیم را برای همیشه تغییر خواهد داد. قهرمانی اسپرز یک بار برای همیشه به این ادعا که «تاتنهام جزو تیم‌های طراز اول اروپایی نیست و به طبقه اشراف فوتبال اروپا تعلق ندارد» خاتمه خواهد داد.

تیم قهرمان چقدر پاداش ‌می‌گیرد؟

16.8 میلیون یورو جایزه قهرمانی در لیگ قهرمانان است؛ اما پرستیژ قهرمانی ارزشی به مراتب بیشتر از پول دارد.

در مقابل برای لیورپول این فرصتی است که به دنیای فوتبال یادآوری کند با وجود گذشت سال‌ها از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ انگلیس، آنها هنوز یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا هستند. اما رد انگشتان پوچتینو و بازیکنان تاتنهام بر جام نقره‌ای سی‌ال، جایگاه لیورپول را تغییر خواهد داد.

روی کاغذ شانس قهرمانی لیورپول بسیار بیشتر از تاتنهام است. اگر محمد صلاح و سانه و فیرمینو روز خوبی داشته باشند، لیورپول غیرقابل مهار خواهد بود، اما در فوتبال گاهی هیچ چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود.

تاتنهام در بسیاری از بازی‌ها برد را برای خود و هوادارانش سخت کرده، اما آنها به خوبی به اهمیت این بازی خاص واقف‌اند.

پوچتینو به خوبی می‌داند سرنوشت تاتنهام اسپرز به این فینال بستگی دارد: «ما آماده‌ایم. آماده برای دویدن، مبارزه کردن، لذت بردن و پیروزی. می‌دانیم که اگر بخواهیم تاریخ‌ساز باشیم، امشب باید پیروز شویم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها