کد خبر: 309352
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۰:۲۱:۱۷
| |

کاهش رشد اقتصادی کانادا

رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه نخست امسال کاهش یافت.

کاهش رشد اقتصادی کانادا
کد خبر: 309352
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۰:۲۱:۱۷

اعتمادآنلاین| اقتصاد کانادا نتوانست آن طور که انتظارش می‌رفت عمل کند و رشد اقتصادی سه ماهه نخست امسال آن برای بسیاری از کارشناسان ناامید کننده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال تنها 0.4 درصد رشد داشته است که در مقایسه با همسایه جنوبی این کشور یعنی آمریکا بسیار پایین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از رشد بد سه ماهه پایانی سال گذشته و با توجه به آمارهای امیدوارکننده از اشتغال‌زایی ماه آوریل، گروهی از اقتصاددانان رشد اقتصادی این کشور را 0.9 درصد پیش بینی کرده بودند. اوری شنفلد، تحلیل‌گر مؤسسه «سی آی بی سی» گفت: در مجموع اقتصاد در دو فصل اخیر وضعیت ایستایی داشته است اما آمارهای مربوط به ماه مارس این نوید را می‌دهد که در سه ماهه دوم انتظار عوض شدن روند فعلی را داشته باشیم.

اقتصاد کانادا در سه ماهه پایانی سال 2018 ضعیف‌ترین رشد خود در طول 2.5 سال اخیر را تجربه کرده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2018 تنها معادل 0.4 درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا، بخش‌های بیمه، مالی و لوازم خانگی بیشترین محرک مثبت و ساخت و ساز مسکونی بیشترین محرک منفی رشد اقتصادی در طول این مدت بوده‌اند. از سوی دیگر تقویت سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش فعالیت‌های حمل‌ونقل می‌تواند در سه ماهه دوم سال به تقویت رشد کنونی منجر شود.

پیش‌تر صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده بود به دلایل داخلی و خارجی، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی کانادا در سال 2019 را با 0.1 درصد کاهش از 1.6 درصد به 1.5 درصد رسانده است. با این حال این نهاد پولی اعلام کرده است رشد اقتصادی کانادا از سال آینده روند پر شتاب تری را خواهد گرفت و به 1.9 درصد در سال 2020 افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها