کد خبر: 309362
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۰:۳۵:۴۴
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

پرورش جوانان فعال و بانشاط باید در بستر جامعه شکل بگیرد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: تربیت و پرورش جوانان فعال، بانشاط، با انگیزه و متفکر باید در بستر جامعه و در حوزه اجتماعی شکل بگیرد.

پرورش جوانان فعال و بانشاط باید در بستر جامعه شکل بگیرد
کد خبر: 309362
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۰:۳۵:۴۴

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه یکصدو هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران که با موضوع جوانان برگزار شد، بیان کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی کشور به موضوع جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند، اختصاص داشت.

وزیر کشور به گزارش دستگاه‌های مختلف از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: از همان ابتدای تشکیل شورای اجتماعی کشور، محوریت اصلی آن حوزه آسیب شناسی اجتماعی و مصونیت بخشی فعالیت‌های اجتماعی بخصوص جوانان بوده است.

وی گزارش دستگاه‌ها اجرایی در حوزه جوانان را مناسب ارزیابی کرد و بیان کرد: در این جلسه تقسیم کار جدیدی صورت گرفت که دستگاه‌های متولی متناسب با این تقسیم کار جدید موضوع را پیگیری کنند؛ همچنین مصوب شد بیانیه گام دوم به عنوان سند بالادستی مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد و متناسب با این سند برنامه‌های خود را به صورت زمان بندی شده ارائه کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر نقش مردم در جریانات اجتماعی و اهمیت حضور و مشارکت آنها در حوزه‌های مربوط به جوانان گفت: مساجد، هیأت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب باید در یک نظام بهم پیوسته و مکمل در حوزه جوانان مشارکت فعال داشته باشند و بر همین مبنا قرارشد طرحی به وزارت ورزش و جوانان ارائه شود.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم با مجموعه برنامه‌هایی که انجام می‌شود دستگاه‌های دولتی به عنوان زمینه ساز، تسهیلگر و به عنوان مسئول برای رفع موانع فعالیت و نشاط و تربیت صحیح جوانان وارد فضای فعالیت بشوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: ما معتقدیم تربیت و پرورش جوانان فعال، بانشاط، با انگیزه و متفکر باید در بستر جامعه و در حوزه اجتماعی شکل بگیرد و نقش خود مردم و تعاملات اجتماعی توسط مردم مهمتر از دستگاه‌های اجرایی است، اما دستگاه‌های اجرایی هم مأموریت‌ها و وظایفی در حوزه‌های ایجابی و سلبی در این زمینه دارند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع و ایجاد بسترهای اجتماعی برای فعالیت جوانان، بیان کرد: در جلسه قرار شد کمیته‌هایی به صورت تخصصی و کارآمدتر موضوع جوانان و مأموریت دستگاه‌ها را پیگیری کنند و نهایتاً در قالب چند طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در شورای اجتماعی کشور تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها