یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه "اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی" بعد از تعطیلات

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: ایرادات کیفری شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی بعد از تعطیلات در کمیسیون بررسی می‌شود.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه "اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی" بعد از تعطیلات
کد خبر: 309381
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۱:۰۴:۱۹

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایراد اخیر شورای نگهبان نسبت به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی گفت: قطعاً ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس پس از ایام تعطیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و برطرف خواهد شد.

اخیراً شورای نگهبان ایراداتی جزئی مربوط به موضوعات کیفری نسبت به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی وارد دانسته است.

کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی 22 اردیبهشت و جزییات آن 23 اردیبهشت در مجلس تصویب شد. پس از آن لایحه به شورای نگهبان رفت و پس از اتمام مهلت 10 روزه شورای نگهبان برای اعلام نظر درباره لایحه، شورای نگهبان درخواست استمهال کرد و در نهایت این شورا روز گذشته نظر خود را نسبت به لایحه اعلام و ایراداتی وارد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها