کد خبر: 309470
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۴:۵۱:۳۷
| |

سارقانی با 30 فقره دزدی منزل بازداشت شدند

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری چهار سارق حرفه‌ای و دو مالخر که تا کنون به 30فقره سرقت در محدوده شمال غربی تهران اعتراف کرده‌اند، خبر داد.

سارقانی با 30 فقره دزدی منزل بازداشت شدند
کد خبر: 309470
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۴:۵۱:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزیدر این باره اظهار کرد: با افزایش گزارش‌ها درباره سرقت در محدوده‌های باغ فیض، صادقیه، پونک و ... و افزایش شکات، پرونده تحت عنوان سرقت از منزل، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و برای شناسایی سارق یا سارقان وارد ماجرا شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات گفت: در راستای انجام تحقیقات و دستگیری سارق یا سارقان تعدادی از مالباختگان و شکات پرونده به پلیس آگاهی پایتخت دعوت شده و اعلام کردند که در زمانی که منزل نبوده‌اند، سارق یا سارقان با توپی درهای ورودی منزل را تخریب کرده و پس از وارد شدن به منزل اموال با ارزشی از قبیل وجه نقد، طلاجات و ... را به سرقت برده‌اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، افزود: با توجه به اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام شده از محل های سرقت، مشخص شد که این سارقان چهار نفر هستند و چهره یکی از این افراد به نام رامین شناسایی شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی مخفیگاه این سارق در محدوده شهرک پرند را شناسایی کردند، گفت: پس از هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضایی تیمی از کارآگاهان به محل اعزام و این متهم را روز 22 اردیبهشت ماه در مخفیگاهش، دستگیر کردند و در ادامه با انجام اقدامات پلیسی سایر اعضای باند نیز دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

به گفته وی، این در حالی بود که در بازرسی از مخفیگاه سارقین مقداری از اموال مسروقه طلاجات شهروندان، ادوات جرم و خودروی پژو 206 سفید رنگی که با آن به سرقت می‌رفتند، کشف و ضبط شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه به انجام تحقیقات از این چهار متهم اشاره کرد و گفت: این مجرمان در ادامه بازپرسی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل شهروندان به شیوه تخریب توپی درهای ورودی اعتراف و به 30 فقره سرقت به این شیوه در محدوده‌های شمال‌ غرب تهران اقرار کردند.

بر اساس این گزارش و اظهارات این سارقان، آن‌ها با خودرو خود در محدوده‌های شمال غرب تهران پرسه زده و پس از شناسایی منازل مورد نظر خود، مدت چند شبانه روز به زاغ زنی پرداخته و در نهایت در زمان مناسب و درست زمانی که مالکان منزل حضور نداشتند، حوالی ساعات 19 الی 21، با روش تخریب توپی درهای ورودی منزل سرقت را انجام داده و اموال را به دو نفر مالخر می‌فروخته‌اند.

سرهنگ معظمی گودرزی در ادامه درباره دستگیری این مالخران نیز گفت: در ادامه تحقیقات، سارقین دو نفر مالخر را به عنوان خریدار اموال مسروقه خود معرفی کردند. بنابراین با کسب دستور مقام قضایی کارآگاهان به شهرستان کوهدشت و مخفیگاه این مالخران مراجعه کرده و هر دو نفر را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند که از مخفیگاه آن‌ها نیز حدود یک کیلو طلا کشف و ضبط شد که ارزش اموالی که تاکنون از این سارقان و مالخران کشف شده حدود 5میلیارد تومان است.

سرهنگ کارآگاه معظمی گودرزی، در پایان با اشاره به اعتراف صریح متهمان به جرائم خود گفت: تا کنون 30 تن از مالباختگان شناسایی و احتمال کشف سرقت‌های بیشتر از این چهار سارق نیز وجود دارد. بنابراین برای انجام تحقیقات تکمیلی با هماهنگی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 هر شش متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها