در نشست خبری سریال «برادر جان» مطرح شد؛

واکنش علی نصیریان به دریافت دستمزد 800 میلیون تومانی/ شفیعی: دیالوگ‌ها امضای نویسنده سریال هستند

نشست خبری سریال «برادر جان» با حضور عوامل و بازیگران این سریال برگزار شد.

واکنش علی نصیریان به دریافت دستمزد 800 میلیون تومانی/ شفیعی: دیالوگ‌ها امضای نویسنده سریال هستند
کد خبر: 309478
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۵:۰۷:۴۲

اعتمادآنلاین| نشست خبری سریال برادر جان با حضور محمدرضا آهنج، محمدرضا شفیعی، علی نصیریان، آفرین عبیسی، حسام منظور، سعید چنگیزیان، شیوا ابراهیمی امروز یکشنبه 12 خرداد در مرکز هنری وصف صبا برگزار شد.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده سریال در ابتدای نشست خبری گفت: تلاش‌های شبانه روزی گروه ما این بود که خانواده‌ها از دیدن سریال لذت ببرند.

آهنج پیرامون روند فیلم نامه و انتقاد به افت بخش دوم داستان بیان کرد: بستگی به توقع ما از فیلمنامه دارد؛ شما می‌گویید که بخش دوم افت کرده است و خود من بخش‌های ابتدایی را خیلی دوست داشتم. اما یکسری مسائل باعث می‌شود که فیلم نامه به کدام سمت برود. از همان زمان که قتل هابیل شکل گرفت حق الناس مطرح شد و تا ابد هم مطرح خواهد بود و نوع این قصه خیلی مسائل مبتلابه روز را در نظر گرفته است و همین که قصه جذاب است و خیلی‌ها میگویند هم‌ذات پنداری می‌کنیم هنوز شنیدنی و باز هم ساختنی است.

دیالوگ‌های برادرجان روزمره نیستند


تهیه کننده در ادامه صحبت‌های آهنج در خصوص سبک نگارش نویسنده سریال اظهار داشت: هر نویسنده‌ای امضایی دارد و این خاصیت متن‌های نویسنده است و نمی‌توان گفت اشکال دارد. دیالوگ‌ها روزمره نیست و حالت پینگ پونگی دارد و به سریال طراوت می‌دهد. همچنان قبول ندارم که آدم‌هایش شبیه به هم حرف می‌زنند، اما معتقدم به روز است.

سریال برادر جان - متن

در ادامه این نشست خبری، حسام منظور بازیگر نقش «چاوش» گفت: تم‌ کارهای درام آنقدر متنوع نیست و همواره حق، عدالت و عشق بخشی از آن است. این نگاه نویسنده است که به آن تازگی می دهد.

وی درباره نوع دیالوگ‌های این سریال گفت: من ادبیات دراماتیک خواندم و با این منظر می‌توانم به دیالوگ‌ها نگاه کنم. نمی توان انتظار داشت دیالوگ‌ها شبیه زندگی واقعی باشد. از طرفی هر نویسنده ای قلم خود را دارد و با آن شناخته می‌شود.

نمایش خشونت هیچ وقت به معنای ترویج آن نیست


بازیگر سریال «بانوی عمارت» پیرامون جلوه خشونت بر قصه سریال عنوان کرد: اگر این صحنه‌ها نباشد، بازیگری کسل‌کننده می‌شود. همه این فراز و فرودها و کنش‌های دراماتیک نقش را جذاب می‌کند. خشونت هیچ حد و مرزی ندارد. این را هم باید بدانیم که نمایش خشونت هیچ وقت به معنای ترویج آن نیست؛ اصلاً نمایش هر مسئله ای به معنای ترویج آن نیست.

سریال برادر جان - متن

در ادامه سعید چنگیزیان بازیگر نقش «ستار» درباره این موضوع گفت: از شما تعجب می‌کنم که مثل عموم مردم صحبت می‌کنید؛ چرا در بقیه شخصیت‌ها نمی‌گردید تا حال و احوال زندگی خوب را پیدا کنید. از لحظه‌ای که من در نقش ستار تغییر کردم، دیگر خشونتی از این شخصیت دیده نمی شود. همه در این سریال پیت نفت و بنزین به دست نگرفتند و بخش بزرگی از این قصه تفاوت این دو خانواده را نشان می دهد.

اظهارات خانم بازیگر درباره چالش ایفای نقش در سریال برادرجان


آفرین عبیسی بازیگر نقش خاله خانم درباره دورخوانی بازیگران در این سریال گفت: در سینما اینقدر تمرین نیست؛ برای من به شخصه مشکل بود که در کنار دیگر بازیگران حضور مستمر داشته باشم. این را هم بگویم که خشونتی که درباره آن صحبت شد، روی من هم تأثیر گذاشت. از من خواستند بلندتر حرف بزنم و من گفتم، من نمی‌توانم چراکه در طول زندگی ام آرام بودم اما تجربه جدیدی بود و خوشحالم که در کنارشان عزیزان بودم.

سریال برادر جان - متن

انتقاد علی نصیریان به شیوه دیالوگ نویسی نعمت اله


علی نصیریان هم درباره تکراری بودن پرداخت به موضوع حق‌الناس گفت: اگر غزل های حافظ را بخوانید تم و موضوع آن شاید با بسیاری از شاعران قبل از خودش تکراری باشد؛ اما نوع بیان آن به گونه‌ای است که انگار تازه است.

وی درباره دیالوگ‌های سریال «برادرجان» اظهار کرد: من نسبت به دیالوگ‌ها کمی اشکال می بینم؛ نعمت‌اله خیلی خوب نوشته است اما گاهی اوقات پیچیدگی جملات باعث می‌شد حفظ آنها دشوار بشود. البته هیچ کاری ایده آل نمی‌شود. با این حال تا آنجا که من با مردم کوچه و بازار تماس داشتم، تقریباً همه این مجموعه را نگاه کردند و ابراز لطف داشتند. عوامل سریال بسیار تحت فشار بودند و اگر فرصت بیشتری داشتند، قطعا کار را با خیال راحت تری انجام می دادند. در مجموع سریال جذابیت‌هایی داشته که مردم را راضی کرده است.

سریال برادر جان - متن

این بازیگر پیشکسوت درباره روایت فیلمنامه این مجموعه بیان کرد: سینما و تئاتر روایتی دارد که عکسبرداری از واقعیت نیست؛ اساس یک کار دراماتیک جنگ و برخورد است. دنیا در حال برخورد است و درام بدون جنگ نمی‌شود.

در ادامه جبرائیلی بازیگر نقش لیلا گفت: من کم تجربه‌ترین بازیگری هستم که در سریال «برادر جان» حضور داشتم. این سریال برای من سختی‌هایی داشت و باعث شد که از محدوده امن خود بیرون بیایم و با زبان جدیدی کار کنم. الان نتیجه کار را می‌بینم که چه چالش بزرگی بوده است.

وی افزود: این یک انتخاب است که جهان نمایشی خلق کنیم و مهم است که شخصیت‌ها تنوع داشته باشند. این تنوع است که اتفاقات خوب و تفاوت‌های تفکری است که اتفاقات متفاوتی را رقم می‌زند. درباره خشونت آمیز بودن سریال هم باید بگویم، خشونت در این سریال مثبت نشان داده نمی شود. نتیجه سریال در مذمت خشونت است.

واکنش علی نصیریان به دریافت دستمزد نجومی


در بخشی از نشست خبرنگاری سوال کرد که در فضای مجازی مطرح شده آقای نصیریان 800 میلیونی دریافت کرده اند. آیا این صحت دارد؟ این سوال باعث خنده و تعجب بازیگران و عوامل شد و علی نصیریان هم گفت: خوب است که نرخ ما را بالا برده‌ و به ما وزن داده‌اید.

منظور هم عنوان کرد: به نظر من 800 میلیون مقدار زیادی نیست و ایشان باید به جای 800 میلیون، 800 میلیارد بگیرد.

علی نصیریان هم در پایان نشست گفت: این اولین بار بود که وارد کاری شدم که متن را تا آخر نخوانده بودم، ولی احساس کردم باید این کار را انجام دهم و آنچه دیدم بیش از توقع اولیه‌ام بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها