بهزیستی به دنبال افزایش پوشش هزینه‌های مراکز نگهداری

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات مالی مراکز نگهداری گفت: این سازمان با همکاری انجمن های مربوط پیگیر افزایش درصد پوشش هزینه های مراکز نگهداری است.

بهزیستی به دنبال افزایش پوشش هزینه‌های مراکز نگهداری
کد خبر: 309594
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۰۹:۵۱:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ محمد نفریه افزود: شرایط گرانی بر تمام اقشار جامعه به ویژه معلولین و مراکز نگهداری تاثیرگذار بوده است و قیمت ها مایحتاج مراکز نگهداری از جمله ویلچر، وسایل بهداشتی و پوشینه، 2 تا 3 برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق قانون هر سال با اصناف مربوطه درباره پوشش هزینه های معلولان و ناتوانان تصمیم گیری می شود و البته در حال حاضر نیز درصدی از هزینه های را پوشش می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از افراد دارای معلولیت یا ناتوان از سوی نهادهای غیرانتفاعی یا خیریه ها حمایت می شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد با پیش بینی ها و پیگیری های انجام شده با همکاری انجمن ها، بتوان عدد بالاتری به دولت پیشنهاد داد تا درصد پوشش هزینه های مراکز نگهداری افزایش یابد.

نفریه اضافه کرد: در حال حاضر 700 هزار تومان در ماه برای یک فرد معلول یارانه پرداخت می شود اما باید جلسات برگزار شود و به طور قطع، عدد پیش ینی شده برای امسال، عدد بالاتری خواهد بود.

طبق مصوبه آبان ماه هیات وزیران در سال 97، مبلغ پرداختی یارانه ها به مراکز نگهداری شبانه روزی طبق تعرفه همان سال، 27 درصد افزایش یافت و سرانه 640 هزار تومانی برای مراکز درجه یک شبانه روزی به 770 هزار تومان رسید.

طبق اعلام بهزیستی، در مجموع 2 هزار و 300 مرکز تحت نظر بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد 800 مرکز برای نگهداری است.

تعداد افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می گیرند 41 هزار نفر است اما این رقم در سازمان برنامه و بودجه 38 هزار نفر ثبت شده است؛ سه هزار نفری که در این بین ثبت نشده اند، به بودجه ها آسیب می زنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها