کد خبر: 309682
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

دستور صریح دولت عراق: کالاهای اسرائیلی را آتش بزنید

در پی افزایش ورود کالاهای ساخت اسرائیل به عراق، دولت این کشور دستور داد مبداء تمامی کالاها در مبادی ورودی به دقت بررسی و در صورت مشاهده کالاهای اسرائیلی در همان منطقه آتش زده شوند.

دستور صریح دولت عراق: کالاهای اسرائیلی را آتش بزنید
کد خبر: 309682
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی افزایش ورود کالاهای ساخت اسرائیل به عراق، دولت این کشور دستور داد مبداء تمامی کالاها در مبادی ورودی به دقت بررسی و در صورت مشاهده کالاهای اسرائیلی در همان منطقه آتش زده شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه العربی الجدید طی خبری در این‌باره نوشت: بغداد دستور افزایش کنترل‌های گمرکی را، به ویژه در مبادی ورودی در اقلیم کردستان عراق و نیز گذرگاه مرز زمینی «طریبیل» در مرز اردن (غرب این کشور)، صادر کرده است.

به گفته منابع آگاه، این دستور بعد از آن صادر شد که حجم کالاهای اسرائیلی با حک عبارت «ساخت اسرائیل» روی آن در بازار عراق افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

هم‌اکنون کالاهایی از جمله مواد الکترونیکی، شیرخشک، اسباب‌بازی و فیلترهای تصفیه‌کننده هوا برای کولرهای گازی با آرم ساخت اسرائیل در بازار عراق مشاهده می‌شود.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهند بازرگانان با بارنامه‌های جعلی و تغییر اطلاعات کانتینرها، مبداء اصلی کالاها را در کشورهای ترکیه و اردن تغییر می‌دهند و وارد خاک عراق می‌کنند.

بر اساس دستورالعمل دولت عراق، از این پس هر کالای اسرائیلی کشف‌شده در همان مبادی ورودی و در منطقه گمرک به آتش کشیده می‌شود و تاجر یا شرکت واردکننده هم در لیست سیاه تجاری عراق قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها